تهران- ایرنا- همزمان با رویداد «ساعت زمین»، وزارت نیرو از عموم مردم ایران خواست تا با خاموش كردن لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری در ساعت 20:30 تا 21:30 دهم فروردین ماه، در این رویداد بین‌المللی شركت كنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت نیرو، طرح ساعت زمین به عنوان یك ایده نمادین جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و به تبع آن كاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می‌شود.
«صدیقه ببران» مدیر روابط عمومی وزارت نیرو گفت: این رویداد بین ‌المللی از سال 2007 میلادی تاكنون هر ساله توسط صندوق جهانی طبیعت اجرا می‌شود.
وی افزود: در این زمان علاوه بر خاموشی برق سازه‌های مهم كه اغلب نماد سازه‌ای یك شهر محسوب می‌شوند، بخش‌های دیگر جامعه نیز همچون خانواده‌ها، انجمن ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز با پیوستن به این حركت، چراغ‌ها و دستگاه‌های الكترونیكی غیرضروری خود را به مدت یك ساعت خاموش می‌كنند.
ببران با تاكید بر اینكه ایران نیز در حدود 10 سال اخیر به جمع كشورهای منطقه برای اجرای این رویداد بین‌المللی پیوسته است، ادامه داد: دهم فروردین ماه طرح «ساعت زمین» در شهرهای مختلف كشورمان از جمله تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، ارومیه، پلدختر و میبد به صورت نمادین اجرا شده است؛ به طوری كه در ساعت زمین كه بین 20:30 تا 21:30 به وقت محلی تعیین شده، برق سازه‌های مهمی چون برج‌های میلاد و آزادی تهران، پل خواجوی اصفهان، پل سفید اهواز، میدان شهرداری رشت خاموش شده‌اند.
وی تصریح كرد: بر این اساس، وزارت نیرو امسال نیز از ساعت 20:30 تا 21:30 با خاموشی چراغ‌های ساختمان مركزی، ساختمان توانیر و شركت‌های داوطلب توزیع برق در استان‌های مختلف با این رویداد جهانی همراهی خواهد كرد.
مدیركل روابط عمومی وزارت نیرو با دعوت از عموم مردم ایران برای مشاركت در طرح «ساعت زمین» گفت: از مردم می خواهیم در هر جای ایران، با خاموش كردن لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری در این ساعت، در این طرح جهانی مشاركت كنند.
ببران در پایان تاكید كرد: این كنش جمعی و مشترك جهانی نوعی تاكید بر اهمیت زمین و طبیعت است؛ این اقدام با هدف مقابله با تغییرات جوی و یادآوری درباره لزوم كاهش مصرف انرژی و كاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی است.
اقتصام**9132*2025