مشهد- ايرنا- مدير گروه بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: مطابق قانون عرضه قليان در اماكن عمومي ممنوع است و در صورت مشاهده اين تخلف، واحد صنفي مربوطه پلمب مي شود.

علي اصغر حسني روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در چارچوب فعاليت بازرسان بهداشت محيط و گزارشهاي مردمي با واحدهاي صنفي نظير چايخانه ها، قهوه خانه ها، رستورانها، مسافرخانه ها و هتلها كه مبادرت به عرضه قليان مي كنند برخورد قانوني خواهد شد.
وي از پلمب يك واحد چايخانه در منطقه ثامن مشهد به دليل عرضه گسترده قليان خبر و ادامه داد: در جريان بازديد بازرسان بهداشت محيط در قالب اجراي 'طرح سلامت نوروزي' از واحدهاي صنفي در مشهد، مشاهده شد يك چايخانه اقدام به عرضه قليان در حجم وسيع كرده است.
مدير گروه بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: اين واحد صنفي با وجود تذكرات مكرر به عرضه قليان ادامه داد لذا بر اساس قانون ممنوعيت عرضه قليان در اماكن عمومي و طبق هماهنگي با دستگاه قضايي و تعزيرات حكومتي نسبت به ضبط و توقيف 50 قليان و پلمب اين واحد اقدام شد.

* قليان از هتلهاي مشهد جمع آوري شد
رئيس شعبه سيار اداره كل تعزيرات حكومتي خراسان رضوي نيز گفت: قليانهاي موجود در هتلهاي فعال در سطح مشهد جمع آوري و توقيف شدند.
اميد جليلي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امروز 11 فروردين با حضور نماينده مركز بهداشت و دستگاههاي مرتبط از يك باب هتل در مشهد بازرسي به عمل آمد. در اين بازرسي قليانهاي موجود در محل جمع آوري و مواد مصرفي قليان نيز معدوم شدند.
اوايل نوروز امسال نيز يك باب هتل در هسته مركزي مشهد به دليل مشكلات بهداشتي مهر و موم شد.
طرح مقابله با عرضه و استعمال قليان در مكانهاي عمومي با همكاري فرمانداري، دانشگاه علوم پزشكي، دادستان عمومي و انقلاب، اتاق اصناف و فرماندهي نيروي انتظامي مشهد از سال 1394 در سطح اين كلانشهر در حال اجرا است.
7505/3027/1858