تهران- ايرنا- جانشين فرماندهي يگان حفاظت منابع طبيعي استان تهران اعلام كرد: در آستانه روز طبيعت و به منظور حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي 14 تيم حفاظتي در بوستان ها و مراتع جنگلي استان تهران مستقر شدند.

علي اشرف كريميان عصر دوشنبه در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: 14 تيم ويژه يگان حفاظت از امروز (دوشنبه) 12 فروردين تا روز چهارشنبه 14 فروردين ماه در كليه بوستان ها و مراتع جنگلي در شهر و ساير شهرستان هاي استان تهران مستقر خواهند شد.
وي افزود: اين تيم ها به منظور جلوگيري از هر گونه دخل و تصرف و آسيب به مراتع جنگلي و منابع طبيعي استان تهران به ويژه اراضي ملي مستقر خواهند شد.
جانشين فرماندهي يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران از شهروندان خواست كه از روشن كردن آتش در مراتع خودداري كرده و براي طبخ غذا از اجاق گازهاي تعبيه شده در بوستان ها استفاده كنند.

**نيروهاي منابع طبيعي در كنار مردم خواهند بود
همچنين سرپرست اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران نيز در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: در روز طبيعت عوامل يگان حفاظت و ديگر نيروهاي منابع طبيعي در عرصه ها حضور پر رنگ خواهند داشت.
احمد طاهري با بيان اينكه منابع طبيعي متعلق به همه مردم است گفت: از عموم مردم درخواست مي شود ضمن حفاظت و مراقبت از عرصه هاي جنگلي و مرتعي، با نيروهاي منابع طبيعي همكاري لازم را داشته باشند.
سرپرست اداره كل منابه طبيعي و آبخيزداري استان تهران، با تاكيد بر رعايت نكات ايمني از سوي گردشگران و طبيعت دوستان توصيه كرد، درصورت مشاهده هرگونه تخريب، تصرف و آتش سوزي هاي احتمالي مراتب را از طريق شماره 1504 به يگان حفاظت منابع طبيعي اطلاع دهند.
تهرام/7243//1348