تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه كشورمان به تحریم های آمریكا علیه ملت ایران اشاره كرد و گفت: این فقط جنگ اقتصادی نیست، بلكه تروریسم اقتصادی است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، محمد جواد ظریف در پیامی توئیتری نوشت: سیاست فشار حداكثری ترامپ كه نقض صریح قطعنامه 2231 شورای امنیت و دستور دیوان بین المللی دادگستری است در كمك رسانی هلال احمر ایران به تمامی مناطق آسیب دیده از سیل بی سابقه، اخلال ایجاد كرده است.
ظریف افزود: از جمله اقلام ممنوعه هلی كوپترهای امداد است. این فقط جنگ اقتصادی نیست؛ این تروریسم اقتصادی است.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران كه از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مركزی و شرقی استان شد و به 9 نقطه شهری و بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت زد.
در روزهای آغازین سال جدید هم بارش بیش از 300 میلیمتر باران در 35 ساعت كه با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد بطوریكه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد.
5 فروردین 98 نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یكدیگر در محور ورودی شمال این كلانشهر ده ها كشته و مصدوم برجای گذاشت.
پیش‌بینی‌های هواشناسی حكایت از بارش شدید باران در روزهای پیش رو دارد و وزارت نیرو اعلام كرد كه به 25 استان كشور هشدار وقوع سیل داده و وزارت كشور نیز از اعلام آماده‌باش در پنج استان غربی خبر می دهد.
شبد**9416**1379