شهركرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام كرد: سیلاب در این استان روز سه شنبه با عبور موج دوم بارش ها و استقرار جو پایدار فروكش كرده است.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با فروكش كردن بارش ها در چهارمحال و بختیاری، بحران سیل نیز در این استان برطرف شد.
بگفته وی، خوشبختانه موج اول و دوم بارش ها در چهارمحال و بختیاری، هیچ گونه تلفات جانی نداشت اما باعث تخریب و خسارات زیادی به بخش های دامی، اماكن مسكونی و تاسیسات زیربنایی استان شده است.
وی تصریح كرد: در موج اول و دوم بارش ها برخی از زیرساخت های استان شامل جاده ها و پل ها، مزارع كشاورزی، باغات، مزارع شیلات و پرورش ماهی و خانه های شهری و روستایی دچار آسیب دیدگی شد.
عباسی با اشاره به اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت به صورت علی الحساب به این استان یادآور شد: دولت بخشی از خسارت های وارده به چهارمحال و بختیاری را پرداخت می كند.
وی گفت: میزان خسارت در موج نخست بارش ها به این استان بیش از 4 هزار میلیارد ریال برآورد شد اما خسارت های موج دوم بارش ها در دست بررسی است.
مدیركل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری نیز از بازگشایی تمامی راه های بسته شده در سیلاب های اخیر در سطح استان خبر داد.
ستار فرهادی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: مسیر جاده لبد در شهرستان كوهرنگ نیز كه بر اثر بارش برف بسته شده بود، دوشنبه شب بازگشایی شد.
بگفته وی، در موج اول و دوم سیلاب ها بیش از 400 خانوار در شهرستان های استان از مناطق حادثه خیز به سمت مناطق امن هدایت و اسكان اضطراری شدند.
وی تصریح كرد: در موج دوم بارش ها بیش از 400 اقلام كمكی در بین خانوارها سیلزده توزیع شد.
بگفته فرهادی بازگشایی جاده ارتباطی دهستان موگویی با مركز شهرستان كوهرنگ نیز كه از فصل زمستان بسته شده است ، پس از بهبو شرایط جوی آغاز می شود.
فرهادی، خسارت های اولیه ناشی از بارش های اخیر در این استان را حدود 6 هزار میلیارد ریال برآورد كرد و گفت:
خسارت های نهایی پس از دریافت گزارش از سوی فرمانداران جمع بندی و اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، موج اول بارش ها در چهارمحال و بختیاری از روز ششم و موج دوم از یازدهم فروردین در استان آغاز شد و باعث خسارت های زیادی به بخش های كشاورزی، اماكن مسكونی و نیز تاسیسات استان شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران و معاول اول رئیس جمهوری در زمان وقوع سیلاب در تماس با استاندار چهارمحال و بختیاری، پیگیر مساله مدیریت بحران در این استان بودند.
میزان بارش ها در موج اول و دوم بارش ها در كوهرنگ بیش از 300 میلیمتر بود كه به اندازه یك فصل بارشی است.
2097/6021