تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

سنندج - ايرنا - همزمان با فرا رسيدن بيست و هفتمين روز از ماه رجب سالروز بعثت پيامبر خوبي ها حضرت محمد مصطفي(ص) جاي جاي استان كردستان همگام با سراسر كشور غرق در جشن و سرور است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، يكي از مناسبت هاي مذهبي كه نزد مردم مسلمان ايران زمين از جمله مردم مومن و متدين استان كردستان از ارزش خاصي برخوردار است معراج پيامبر گرامي اسلام (عيد مبعث) است.
تاريخ، بعثت رسول اكرم(ص) را بزرگترين رويداد مي داند كه با آغازش، نور ايمان و اميد در دل مستضعفان عالم دميدن گرفت، روزي كه شادي را در دل آناني زنده كرد كه زير بار ظلم و ستم بت پرستان و مستكبران كمرهايشان خم شده بود.
پيامبر مهرباني ها از سوي خداوند برگزيده شد تا سايه عدل خداوندي را در تمام گيتي بگستراند و دستان خسته اي كه سال ها انتظار منجي را مي كشيدند، بفشارد و براي آنها از يكتاپرستي، ايمان، معرفت، عدل و عدالت بگويد.
پيامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) در روز 27 ماه رجب سال 40 عام الفيل (13 سال قبل از هجرت) در غار حرا به پيامبري مبعوث شدند و در آن هنگام آيات نخستين سوره مباركه علق بر قلب مبارك ايشان نازل شد.
امروز همزمان با بعثت پيامبر گرامي اسلامي (ص) ديشب و امروز جاي جاي استان كردستان غرق در شور و شعف شده و مردم با چراغاني و آذين بندي خيابان ها و معابر به استقبال معراج نبي مكرم اسلام (ص) رفته اند.
بر اين اساس مردم اين استان از شب گذشته (شامگاه سه شنبه) در مساجد، تكايا و ساير مكان هاي مذهبي شهرها و روستاهاي استان با برپايي جشن هاي مختلف به صورت خودجوش بعثت پيامبر نور و رحمت را گرامي داشتند.
كسبه، اصناف و بازاريان نيز با برافراشتن پرچم هاي رنگي مزين به نام مبارك آن حضرت و چراغاني كردن سر درب مغازه هاي خود عشق، ارادت و دلبستگي خود را به پيامبر خوبي ها ابراز مي دارند.
امروز نيز از هر كوي و برزن اين استان اعم از منازل، مساجد و مكان هاي مذهبي نواي عرفاني دف، مولودي خواني و قرائت معراج نامه پيامبر گرامي اسلام (ص) به گوش مي رسد.
برپايي ايستگاه هاي صلواتي، پخش شربت و شيريني، اطعام نيازمندان و مولودي خواني از جمله مهمترين برنامه هاي است كه همزمان با سالروز بعثت نبي مكرم اسلام (ص) در استان كردستان برگزار مي شود.
بسياري از مردم متدين و عاشق اهل بيت عصمت و طهارت(ع) استان كردستان اين روز بزرگ را براي برپايي جشن ازدواج و آغاز زندگي مشترك جوانان خود انتخاب مي كنند.
جشن هاي بعثت پيامبر گرامي اسلام (ص) از شب گذشته و امروز در برخي از مساجد و تكاياي شهر سنندج از جمله مسجد جامع اين شهر با حال و هواي خاصي در حال برگزاري است.
برنامه ها و مراسم هاي سالروز بعث پيامبر نور و رحمت در استان كردستان تا شامگاه چهارشنبه ادامه دارد.
عيد مبعث سالروز نزول كلام وحي بر قلب نازنين پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) پيام آور صلح و دوستي و فرصتي مناسب براي تقويت وحدت، همدلي و همبستگي بيشتر ميان مسلمانان است.
7348/9102