تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از افتتاح نخستین طرح مسكن امید پایتخت در روز یكشنبه ( 18 فروردین ماه) با حضور رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران، كاوه حاجی علی اكبری در این باره اظهار داشت: پروژه بهاران شرقی به عنوان نخستین طرح مسكن امید شهر تهران در زمینی بالغ بر 2 هكتار و با زیر بنای ناخالص 47 هزار متر مربع در قالب 9 بلوك و با تعداد 324 واحد مسكونی و 63 واحد تجاری در مجاورت بافت های فرسوده منطقه 18 ساخته شده است.
وی ادامه داد: این مجتمع با مشاركت شهرداری تهران و بخش خصوصی در راستای اجرای «برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار» با بهره مندی از توان مهندسان و كارگران ایرانی و استفاده از مصالح درجه یك ایرانی انجام شده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: تمام واحدهای متعلق به شهرداری در این پروژه به تهاتر با املاك واقع در محدوده پروژه های خدماتی و بازگشایی معابر در محلات فرسوده و ناكارآمد مناطق 18 و 17 اختصاص می یابد.
به گفته حاجی علی اكبری، پروژه بهاران شرقی روز یكشنبه، ١٨ فروردین ماه توسط رییس جمهوری و شهردار تهران افتتاح خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طرح مسكن امید، درقالب بازسازی واحدهای مسكونی بافت های فرسوده و اجرای طرح های محرك بازآفرینی شهری سرآغازی برای دمیدن دوباره روح زندگی در كالبد نیمه جان این بخش ازشهرهای بزرگ در كشور است.
یكصد هزار واحد مسكونی محله ای در كشور برای بازآفرینی تعریف شده كه عملیات اجرایی آن باید در 2 سال انجام شود و هر سال محله های جدید برای بازآفرینی به این مجموعه افزوده خواهد شد.
2 هزار و 700 محله با بافت فرسوده در كشور برای بازآفرینی یا طرح مسكن امید هدفگذاری شده است.
تهرام/7244/6003