اروميه- ايرنا- مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي گفت: 2 ميليون نفر از 28 اسفند ماه پارسال تا 15 فروردين امسال از مراكز تفريحي، گردشگري استان در ايام تعطيلات نوروزي بازديد كردند.

جليل جباري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در مدت زمان ياد شده 128هزار و 465 نفر از موزه هاي استان بازديد كردند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش قابل توجهي داشته است.
وي با اشاره به تعداد مسافراني كه در اماكن اقامتي و هتل ها اسكان داشتند، اظهار داشت: 131 هزار و 677 نفر در هتل ها و اماكن اقامتي آذربايجان غربي اسكان يافته اند.
جباري گفت: اكيپ هاي نظارتي اداره كل ميراث فرهنگي استان نيز از آغاز طرح نوروزي تا 15 فروردين سال جاري 943 مورد بازديد نظارتي از اماكن اقامتي، پذيرايي و هتل ها انجام دادند.
وي با اشاره به ساير اقدامات اداره كل ميراث فرهنگي آذربايجان غربي در ايام تعطيلات نوروزي بيان كرد: برگزاري جشن هاي نوروزي در شهرستان ها، راه اندازي اتوبوس گردشگري براي بازديد شهروندان و گردشگران از اماكن و بناهاي تاريخي اروميه و شهرستان ها، برگزاري نوروزگاه و نمايشگاه صنايع دستي در اروميه، برپايي بايرام سفراسي بخشي از اقدامات اين اداره كل در راستاي آشنايي با فرهنگ و رسوم گذشتگان و بازديد از بناهاي تاريخي شهر و استان بوده است.
وي با اشاره به استقبال پرشور گردشگران و شهروندان اروميه اي و ساير استانها از اتوبوس گردشگري اروميه گفت: هدف از راه اندازي اين اتوبوس به صورت رايگان، افزايش و ارتقا سطح آگاهي گردشگران و شهروندان اروميه از بناهاي تاريخي شهر و اطلاع رساني از طريق راهنماهاي گردشگري است.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي داراي بيش از 1600 اثر، تپه، بنا و محوطه تاريخي است؛ كاخ موزه باغچه جوق ماكو، سه گنبد اروميه، مقبره شمس تبريزي خوي، تپه تاريخي حسنلوي نقده، تخت سليمان تكاب، قره كليسا و يا همان كليساي تادئوس مقدس چالدران از جاذبه هاي گردشگري اين استان است.
7125/7129