اروميه - ايرنا - مديركل راه‌آهن آذربايجان‌ گفت: 15 هزار و 823 نفر طي سال 1397 / از 27 آبان تا پايان اسفندماه/ از طريق راه آهن اروميه جابجا شدند.

شاپور ارسلاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد هشت هزار و 368 نفر مسافر ورودي به راه آهن اروميه و هفت هزار و 455 نفر خروجي از اين ايستگاه بود.
وي بيان كرد: ظرفيت اشغال اين مسير در اين مدت 98 درصد بود كه رقمي قابل توجه به شمار مي رود.
وي با اشاره به اينكه مسافران مي‌ توانند از تمامي آژانس‌هاي سطح كشور و شهر اروميه به صورت اينترنتي بليط راه آهن تهيه كنند، اضافه كرد: مبلغ ميانگين بليط قطار در مسير اروميه - تهران، 65 هزار تومان تعيين شده است.
مديركل راه آهن آذربايجان بيان كرد: قطارهاي درجه يك با واگن‌هاي چهار و 6 تخته مسافران اين منطقه را جابجا مي كند.
ارسلاني با اشاره به اينكه بخش باري اين ايستگاه از 2 ماه پيش راه اندازي شده است، اضافه كرد: كارخانه داران و توليدكننده ‌ها مي‌توانند از اين فرصت براي جابجايي كالاهاي خود استفاده كنند.
وي ادامه داد: هر هفته 2 قطار در ايستگاه راه آهن اروميه حضور مي يابد و مسافران اين شهر را به سمت تهران جابجا مي‌ كند.
به گزارش ايرنا راه‌آهن مراغه - اروميه 2 استان مهم كشور را به هم وصل كرده است و از شهرهاي ملكان، نقده، مياندوآب و مهاباد عبور مي‌كند؛ اين خط آهن همچنين در روستاهاي قزل قلعه، شيرين بلاغ و رشكان ايستگاه دارد و طول آن 185 كيلومتر است.
مسير خط آهن مراغه - مياندوآب - مهاباد - نقده - اروميه از سال 1381 به طول 182 كيلومتر آغاز شده بود كه امسال با اختصاص دهها ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري مي رسد.
از سال 1392 تاكنون علاوه بر اجراي ايستگاه هاي مدرن اروميه و نقده، با تلاش ويژه دولت تدبير و اميد 98 كيلومتر از اين مسير ريل گذاري و احداث و كاستي هاي دوره پيش از آن نيز برطرف شد.
براي هر كيلومتر ريل گذاري اين طرح 45 تا 50 ميليارد ريال و براي كل آن بيش از پنج هزار و 131 ميليارد ريال هزينه شده كه بيش از چهار هزار ميليارد ريال آن در دولت تدبير و اميد تامين شده است.
خط آهن مراغه - اروميه داراي چهار ايستگاه است و ايستگاه اروميه با 16 هزار مترمربع زيربنا و يك سالن ترانزيت، بزرگترين ايستگاه اين مسير به شمار مي رود.
9918/2093