مهاباد - ایرنا - فرمانده انتظامی بوكان گفت: 50 معتاد متجاهر در راستای جلوگیری از سرقت های خُرد در سطح این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ مجید محبعلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه 2 مركز ترك اعتیاد بوكان در سال گذشته تعطیل شد، افزود: برابر هماهنگی های به عمل آمده با مركز ترك اعتیاد ماده 15 در یكی از شهرهای همجوار این تعداد معتاد متجاهر به آنجا انتقال یافتند.
وی ادامه داد: این افراد از خدمات حمایتی كمپ ماده 15 توسط كارشناسان آن مراكز بهره مند خواهند شد.
وی نبود مراكز بازپروری و ترك اعتیاد اجباری را از مشكلات اصلی در حوزه امور اجتماعی این شهر عنوان كرد و گفت: اگر معتادان متجاهر جمع آوری نشده و به مراكز ترك اعتیاد معرفی نشوند، این امر می تواند افزایش ضریب سرقت را در پی داشته باشد.
سرهنگ محبعلی مهم ترین هدف اجرای این گونه طرح ها را افزایش نظم و آرامش و جلب رضایت مندی مردم دانست و افزود: برخورد پلیس با بلای خانمانسوز اعتیاد به مواد مخدر هرگز تعطیلی ندارد و نیروهای انتظامی در هر شرایط آماده برخورد با این افراد است.
وی اظهار داشت: اعتیاد و آلودگی به مواد مخدر یكی از معضلاتی است كه جامعه را گرفتار كرده و لازم است برای رفع این آسیب اجتماعی با اجرای برنامه های فرهنگی برای تثبیت سلامت اجتماعی گام برداریم.
به گزارش ایرنا، شهرستان بوكان با 251 هزار نفر جمعیت هم اكنون فاقد مركز ترك اعتیاد كمپ ماده 15 است؛ 2 مركز ترك اعتیاد ماده 15 /ترك اعتیاد اختیاری/ در این شهرستان طی یك سال گذشته تعطیل شد.
یكی از كمپ های این شهرستان توسط كمیسیون ماده 26 اداره كل بهزیستی آذربایجان غربی و به دلیل مناسب نبودن مكان آن به صورت موقت تعطیل شده است و مركز ترك اعتیاد دیگر نیز كه توسط هیات موسسه خیریه اداره می شد به دلیل درخواست هیات موسس این مركز تعطیل اعلام شد.
معتادان كمپ ماده 15 این شهرستان به همین علت به دیگر مراكز ترك اعتیاد شهرستان های همجوار ارجاع داده می شوند.
بوكان یكی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی به شمار می رود.
7510/6185/7129