اصفهان - ایرنا - مجموع تردد خروجی و ورودی بر روی جاده های استان اصفهان در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود سه درصد كاهش داشته است.

معاون فنی و نظارت اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: 24 میلیون و 355هزار و 393 تردد خودرو از بیست و پنجم اسفند 97 تا شانزدهم فروردین 98 در محورهای مواصلاتی این استان ثبت شد.
محمدعلی صلواتی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پرتردد ترین روز ترافیكی در این مدت زمان، نهم فروردین 98 با ثبت تردد یك میلیون و 330 هزار و 777 وسیله نقلیه بود.
به گفته وی، آزادراه اصفهان - زرین شهر( اتوبان ذوب آهن) ، اصفهان - شهرضا و بالعكس( سه راهی مباركه)، آزادراه قم - كاشان و بالعكس و اصفهان - مورچه خورت و بالعكس بیشترین ترددها را در ایام نوروز به خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به وجود 114 دستگاه ثبت تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان بیان كرد: مجموع ترددها‌ی درون استانی در این جاده ها از ابتدای طرح نوروزی تا شانزدهم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.
معاون فنی و نظارت اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: از 25 اسفند 97 تا شانزدهم فروردین امسال 2 میلیون و دویست هزار و 870 دستگاه خودرو وارد استان شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد كاهش داشته است.
وی بیان كرد: همچنین در این مدت 2 میلیون و 248هزار و 910 دستگاه خودرو از استان خارج شده است كه نسبت به مدت مشابه پارسال، سه درصد كاهش یافته است.
صلواتی اضافه كرد: امسال با توجه به شرایط آب هوایی و جاده ای به دلیل نزولات جوی و هشدارهای هواشناسی در تعطیلات با كاهش تردد از سوی مسافران مواجه شدیم.
معاون فنی و نظارت اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصریح كرد: این استان سال گذشته رتبه نهم و امسال مقام ششم مبداء و مقصد سفرها را در تعطیلات نوروزی در بین استانهای كشور به خود اختصاص داد.
طرح تسهیلات سفرهای نوروزی از 25 اسفند 97 آغاز شد و 16فروردین 98 به پایان رسید.
750 نیروی راهدار در جاده های استان با 550 دستگاه ماشین آلات سبك و سنگین در آماده باش قرار دارند و به مسافران خدمات ارائه می كنند.
این طرح با عنوان 'سین هشتم، سفر ایمن' با استقرار گشت های راهداری در نقاط مستعد تصادف استان اصفهان برگزار شد.
استان اصفهان دارای 11 هزار و500 كیلومتر راه است كه به دلیل موقعیت خاص آن در مركز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر كشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
این استان دارای 399 كیلومتر آزاد راه، یكهزار و 659 كیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 كیلومتر راه همسنگ و 29 كیلومتر آزادراه است.
6022/ 7150