اصفهان-ايرنا- مديركل فرودگاه هاي اصفهان گفت: يكهزار و 25 پرواز داخلي و خارجي از طريق فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي استان از 25 اسفند تا شانزدهم فروردين امسال انجام شد.

حسن امجدي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: نوروز امسال به يكهزار و 25 پرواز در فرودگاه اصفهان سرويس دهي شد كه از اين تعداد140 پرواز فوق العاده به مقاصد مشهد، ‌كيش، تهران، استانبول،‌ نجف و بغداد و ساير پروازها به صورت برنامه اي انجام شد.
وي با اشاره به اعزام و پذيرش 114 هزار و 497 مسافر از فرودگاه اصفهان گفت: از اين تعداد 56 هزار و 902 مسافر، ورودي و 57 هزار و 595 مسافر، خروجي بود.
مديركل فرودگاه هاي اصفهان اظهار داشت: بيشترين سفرهاي نوروزي امسال از اصفهان به كيش و مشهد انجام شد.
وي اضافه كرد: شرايط سفر از فرودگاه اصفهان به شهرهاي آبادان، اهواز، بندرعباس، بهرگان، بوشهر، تبريز، تهران، خارك، رشت، سيري، شيراز، عسلويه، قشم، كرمان، كيش، لاوان، ماهشهر و مشهد و نيز استانبول، تفليس، نجف، بغداد، دُبي، ‌كويت و دوحه و از طريق ارتباط پروازي به بيشتر نقاط دنيا برقرار است.
امجدي گفت: فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان در ايام نوروز پذيراي 6 پرواز انتقالي بود كه بدليل شرايط جوي امكان ادامه مسير يا فرود در فرودگاه مقصد را نداشتند.
فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان، فرودگاه احتياطي تمام پروازهاي فرودگاه مهرآباد و امام خميني(ره) و بيش از 60 درصد از پروازهاي داخلي فضاي كشور است.
فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي در شرق اصفهان داراي2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با10 جايگاه پذيرش انواع هواپيماي مسافربري و ترمينال پروازهاي داخلي و خارجي است.
6027/7150