سنندج - ایرنا - رئیس حوزه هنری كردستان گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب 40 برنامه شاخص ‌و ویژه توسط واحد‌های مختلف این نهاد در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین مرادی عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: حوزه هنری استان با همكاری بسیج هنرمندان برنامه های مختلفی را برای هفته هنر انقلاب پیش‌بینی كرده است.
وی افزود: اختتامیه جشنواره شعر و داستان جوان یادواره عبدالغفار وارستگان، رونمایی از كتاب شعر شاعر كردستانی، برگزاری كارگاه سوژه یابی كاریكاتور و برگزاری شب و صبح خاطره دانش آموزی از جمله این برنامه ها است‌‌.
رئیس حوزه هنری كردستان، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، مسابقه كتابخوانی با موضوع ادبیات پایداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و تجلیل از هنرمندان انقلابی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این هفته اعلام كرد.
مرادی با اشاره به اینكه در این هفته نمایشگاه كتاب نیز برپا می شود، گفت: در این نمایشگاه كه عصر امروز دایر شد 65 اثر از هنرمندان، شاعران و نویسندگان استان تا پایان فروردین در معرض نمایش قرار دارد و مبلغی از میزان فروش این نمایشگاه به سیل زدگان اهدا می شود.
وی تاكید كرد: همچنین در این هفته اركستر فیلارمونیك در سنندج اجرا می شود و تمام عواید آن در اختیار هلال احمر برای كمك به مناطق سیل زده قرار می گیرد.
مرادی برگزاری نمایشگاه عكس دفاع مقدس و برگزاری ورك شاپ یك روزه در بیجار و سنندج را از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب در استان اعلام كرد و افزود: برای نخستین بار كلید ساخت 10 اثر فیلم كوتاه 100 ثانیه ای با موضوع آسیب های اجتماعی در استان زده می شود.
رئیس حوزه هنری كردستان اضافه كرد: در هفته هنر انقلاب اجرای عمومی نمایش اتوبان سفید اثر برگزیده جشنواره و تار و نمایش، نقد و بررسی آثار فیلمسازان فیلم كوتاه سال 97 در سینما بهمن انجام می شود.
وی با بیان اینكه جریان سازی یكی از رسالت های حوزه هنری است، یادآور شد: حوزه هنری دنبال كار ویترینی و نمایشی نیست و با زبان هنر می خواهد پیام هنر انقلاب را در جامعه برساند.
مرادی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری ابراز امیدواری كرد، با استفاده از هنر هنرمندان بتوانیم شعار را تحقق بخشیم.

** تقدیر از خانواده هفت شهید هنرمند كردستانی
رئیس بسیج جامعه هنرمندان كردستان نیز در این نشست گفت: یكی از برنامه های هفته هنر انقلاب برگزازی اجلاسیه شهدای هنرمند است كه در این اجلاسیه از خانواده هفت شهید هنرمند شناسایی شده در استان تجلیل می شود.
سرهنگ علی عباس داوودنیا افزود: اعزام گروه های جهادی متشكل از هنرمندان عكاس و مستندساز به مناطق سیل زده از دیگر برنامه هایی است كه در این هفته توسط بسیج هنرمندان انجام می شود.
وی برگزاری نشست های بیانیه گام دوم انقلاب، سركشی از خانواده شهدای هنرمندان و پیشكسوتان، هنرمند، دیدار با علما، و روحانیون و رونمایی از آثار شهدای هنرمند را از دیگر برنامه ها این هفته اعلام كرد.
20 فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی در تقویم رسمی كشور به روز هنر انقلاب و از 19 تا 26 فروردین با عنوان هفته هنر انقلاب نامگذاری شده است.
7348 / 3034