به گزارش ايرنا، ندا عبدالله زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تلفيق هنر، صنعت و معماري و خلق المان هاي شهري برجسته نظرگاه هاي دلچسبي را براي شهروندان و مسافران ايجاد مي كند كه اين امر ايجاب مي كند مديريت شهري بوشهر نسبت به المان ها نگاه ويژه اي داشته باشد.
وي بيان كرد: در بسياري از شهرها يك المان به نماد آن شهر تبديل شده كه اين مهم بخوبي جايگاه المان هاي شهري را نمايان كرده است.
عبدالله زاده ادامه داد: يك المان شهري بايد بتواند هم پيشينه نياكان و افتخارات آنان را نمايان و هم از لحاظ زيبايي شناسي و درك مردم عادي جايگاه قابل قبولي داشته باشد.
وي ادامه داد: در استفاده از المان هاي شهري كپي برداري از شهرهاي ديگر ممنوع و المان هاي مورد استفاده بخوبي معرف فرهنگ و هويت مردم شهر باشد ولي با اين وجود در برخي از المان هاي شهري بوشهر كپي برداري صورت گرفته است.
عبدالله زاده اظهار داشت: براي نمونه در بوشهر الماني توسط معاونت اجرايي شهرداري در ميدان هاي المپيك و تشريفات نصب شده كه براي تعدادي از شهروندان مبهم است انتظار مي رود در نصب المان ها به همه جوانب آن نگاه و نظر كميسيون هاي شورا نيز گرفته شود.
وي يادآور شد: المان واژه انگليسي بوشهر نيز شايسته بود با زبان فارسي تهيه شود تا همگان و بويژه افراد ناآشنا به زبان خارجي قابليت درك آن را داشته باشند.
ديگر عضو شوراي شهر بوشهر نيز گفت: از منتقدان اين شورا انتظار نقد جوانمردانه داريم و آنها بايد از وارد شدن به فضاي تخريبي كه ضررهايي متوجه شهر مي كند بطور جد اجتناب كنند.
كيوان هاشم زاده افزود: رويكرد شوراي شهر بوشهر نسبت به رسانه ها منعطف است و در مقابل تخريب ها توسط برخي از رسانه ها نيز نه تنها سكوت كرده بلكه هرجا انتقادي نيز به شوراي شهر وارد شده با كمال ميل پذيرفته است.
وي ادامه داد: به عنوان همكار مطبوعاتي از رسانه ها انتظار است علاوه بر بيان نقدهاي كارشناسي خود، راهكارهايي نيز پيش پاي اعضا شوراي شهر قرار دهند تا فضا براي توسعه هر چه بيشتر بندر بوشهر مهيا شود.
7212/6045
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
بوشهر-ايرنا- رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر بوشهر گفت: المان هاي پيش بيني شده براي نصب در سطح اين شهر بايد نماد و هويت بوشهر را به بيننده منتقل كند.