بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به جايگاه و تاثيرگذاري ويژه اصحاب فرهنگ و هنر در جامعه ، گفت: اين قشر بايد تلاش كند كه در توليد آثار فرهنگي و هنري نوآوري ها و ابتكارهاي جديدي داشته باشد.

به گزاش ايرنا، فريدون همتي شامگاه سه شنبه در نشست با مديران انجمن هاي فرهنگي و هنري هرمزگان اظهار داشت: همه بايد براي خلق آثار فاخر و پر محتواي فرهنگي و هنري در هرمزگان تلاش كنيم و در اين راستا مجموعه استانداري حمايت لازم را از هنرمندان و اهالي فرهنگ انجام مي دهد.
وي ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر در هرمزگان همواره از اقشاري بوده اند كه به خوبي وظيفه اجتماعي و فرهنگي خود را در راستاي خدمت به مردم انجام داده‌اند.
وي با تاكيد بر لزوم رسيدگي به مسائل و مشكلات حوزه مطبوعات و رسانه ها در هرمزگان ، افزود: راه اندازي چاپخانه اختصاصي مطبوعات در هرمزگان به صورت جدي پيگيري شود.
همتي خواستار برگزاري باشكوه جشنواره فرهنگي هنري خليج فارس در هرمزگان شد و گفت: ايجاد شور و نشاط فرهنگي در استان بسيار مهم است و برگزاري جشنواره ها مي‌ تواند در اين راستا اثرگذار باشد.
استاندار هرمزگان گردشگري را يكي از ظرفيت‌ هاي مهم اين استان برشمرد و خاطرنشان كرد: در راستاي معرفي جاذبه هاي گردشگري هرمزگان، هنرمندان اين استان به ويژه عكاسان و فيلمسازان مي توانند نقش بسيار مهمي داشته باشند.
7198/6048