سنندج - ايرنا - مسئول واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري كردستان گفت: همزمان با سومين روز از هفته هنر انقلاب اسلامي 14 فيلم كوتاه از 14 فيلمساز كردستاني در پرديس سينمايي بهمن سنندج اكران مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، زانيار لطفي روز چهارشنبه اظهار داشت: اين آثار در سه بخش مستند، داستاني و پويا نمايي است كه سال گذشته با حمايت حوزه هنري و توسط فيلمسازان كردستاني توليد شده است.
وي افزود: اين آثار از ميان توليداتي انتخاب شده كه يا در سال گذشته بيشترين موفقيت ها را داشته و يا تاكنون در هيچ جايي اكران نشده اند.
لطفي اضافه كرد: اين آثار از امروز ساعت 17:30 در سالن شماره 2 پرديس سينمايي بهمن سنندج با حضور خود فيلمسازان اكران مي شوند.
مسئول واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري كردستان گفت: در اين اكران فيلم هاي اسب، به كارگرداني رسول احمدي، همسايه به كارگرداني نويد زارع، كرگدن به كارگرداني آرمين پور محمد، هام هام به كارگرداني آذر منصوري، شكاف به كارگرداني كيوان سروري و ذبح به كارگرداني سامان حسين پور و آكو زندكريمي به نمايش گذاشته مي شود.
وي يادآور شد: همچنين امضا به كارگرداني گيتا فيضي، راو به كارگرداني ناصر نيك بخت، سندرم صورتي به كارگرداني ايوب شيخ احمدي، پيشكه ش به كارگرداني بختيار خليلي، ويلاي ذخيره به كارگرداني شاهو احمدي، بيشكه به كارگرداني رضا روحاني، كاتي بارين به كارگرداني كاوه جاهد و رويا به كارگرداني محمد فرج زاده از ديگر فيلم هايي است كه اكران مي شود.
لطفي تاكيد كرد: حوزه هنري كردستان سال گذشته توانست در بخش توليد اثر با حمايت و سرمايه گذاري، بيش از 35 فيلم كوتاه را تهيه كنندگي كند و بسياري از اين آثار توانستند در جشنواره هاي داخلي و خارجي سفيران شايسته اي براي هنر و فرهنگ ايران اسلامي باشند.
20 فروردين سالروز شهادت سيد شهيدان اهل قلم، سيد مرتضي آويني در تقويم رسمي كشور به روز هنر انقلاب و از 19 تا 26 فروردين با عنوان هفته هنر انقلاب نامگذاري شده است.
7348/9102