بندرعباس- ايرنا- كارشناس اداره كل پيش بيني هواشناسي هرمزگان گفت: با ورود موج بارشي فعال از روز جمعه به كشور در روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده شاهد بارش هاي شديد و رگباري به ويژه در مناطق شرقي استان و خطر وقوع سيلاب و طغيان رودخانه هاي فصلي خواهيم بود.

مرضيه سي سي پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا هشدار داد: در مدت ياد شده از تردد در حاشيه رودخانه ها، تردد غيرضرور بين جاده اي و همچنين رفتن به مناطق مرتفع خودداري شود.
وي بيان داشت: در اين مدت با توجه به وقوع تندباد لحظه اي همراه با رگبار باران و رعد برق تمهيدات لازم براي تردد ايمن دريايي صورت گيرد و شناورهاي سبك و صيادي به جد از تردد دريايي خودداري كنند.
كارشناس اداره كل پيش بيني هواشناسي هرمزگان اظهارداشت: طي امروز چهارشنبه نيز همچنان با گذر موج ناپايدار در تراز مياني جو، ناپايداري جوي و دريايي در برخي نقاط استان پيش بيني مي شود.
سي سي پور گفت: در اين روز (چهارشنبه) وقوع رگبار پراكنده باران گاهي با رعد وبرق در هرمزگان به ويژه در مناطق غربي و شمالي پيش بيني مي شود كه اين شرايط تا روز پنجشنبه در استان به صورت پراكنده تداوم خواهد داشت.
وي ادامه داد: از لحاظ دريايي نيز از ساعت بعد از ظهر در تنگه هرمز به ويژه لارك، جنوب هرمز ، شرق قشم و جزيره هنگام وزش باد به نسبت شديد جنوب غربي خواهيم داشت كه سبب مواج شدن دريا تا شب خواهد شد.
كارشناس هواشناسي هرمزگان ياد آورشد: در اين روز سرعت وزش باد در محدوده هاي ياد شده به 40 كيلومتر در ساعت مي رسد كه توصيه مي شود شناورهاي سبك و صيادي در ساعت بعد از ظهر از تردد دريايي خودداري كنند.
7195/6048