تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

تهران- ايرنا- اعضاي شوراي جهاني صنايع دستي از كشورهاي آسيا و اقيانوسيه با شركت در اجلاس شوراي جهاني، فروش اين صنايع را بررسي مي‌كنند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، نماينده معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران در اين اجلاس راهكارهايي براي بهبود تعامل آموزشي در حوزه صنايع دستي بين كشورها ارائه مي كند تا موافقت اعضا را براي ميزباني ايران در مجمع عمومي شوراي جهاني صنايع دستي در سال ٢٠٢٠ به دست آورد.
پيشنهادات نماينده معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي؛ شامل تغييراتي در فضاي مجازي براي ارتقاي فروش و بهبود عملكرد در اين حوزه است كه با توجه به ثبت 10 شهر جهاني صنايع دستي از ايران، اهميت ويژه اي براي شاغلان در اين بخش خواهد داشت. در صورت موافقت اعضا با پيشنهادات ارائه شده نمايشگاه هاي صنايع دستي بيش از پيش رونق خواهند گرفت.
اين اجلاس در شهر «چيانگ ماي» در شمال تايلند برگزار مي شود. اين شهر با وجود كوچك و كم جمعيت بودن به دليل جذابيت هاي طبيعي، فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي تاكنون ميزبان رويدادهاي مهم ديگري نيز بوده است. چيانگ ماي چندي پيش از طرف يونسكو به عنوان «شهر خلاق» در حوزه هنرهاي بومي و صنايع دستي به ثبت رسيده است و در ليست شهرهاي جهاني صنايع دستي نيز قرار گرفته است.

**نمايش آثار برگزيده صنايع دستي ايران
همچنين در حاشيه اين اجلاس نمايشگاه درخت زندگي با نمايش 150 اثر برگزيده از صنايع دستي و طراحي لباس ٢٨ كشور افتتاح مي شود. اين نمايشگاه تاكنون در مالزي، هند، هاوايي، كانادا، تايوان و تايلند برگزار شده است.
در تايلند اين نمايشگاه ٣ ماه ادامه خواهد داشت، كشور بعدي بعد از اعلام آمادگي در صورت داشتن شرايط برگزاري انتخاب خواهد شد.
آثاري از رشته هاي مليله، گليم شيريكي پيچ، پته دوزي، قلمكار، سوزندوزي بلوچ، شربافي، طلاكوبي روي فولاد از ايران در اين نمايشگاه حضور دارد.
فراهنگ**9012**9157