همدان - ایرنا - مدیركل استاندارد همدان با بیان اینكه محصولات بومی همدان قابلیت صادرات و حضور در بازارهای جهانی را دارد گفت: برای آسان سازی این فرایند، استانداردهای ملی برای تولیدات بومی استان تدوین می شود.

محمد مددی روز پنجشنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان با وی اظهار داشت: در سال جاری تدوین استاندارد های ملی برای محصولات بومی همدان مانند كماج، حلوا زرده، انگشت پیچ و شیرمال با همكاری میراث فرهنگی پیگیری می شود.
وی با اشاره به تشكیل كارگروه استاندارد سازی گردشگری برای نخستین بار در همدان گفت: این كارگروه تخصصی با همكاری پژوشگاه سازمان استاندارد و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشكیل شده و نقش مهمی در توسعه گردشگری این منطقه دارد.
مددی خاطرنشان كرد: تدوین استاندارد محصولات بومی همدان در كارگروه فوق مورد بررسی و پیگیری لازم قرار می گیرد.
مدیركل استاندارد همدان افزود: شناسنامه دار شدن تولیدات بومی و معرفی بهتر آنها در بازارهای جهانی و در نتیجه رونق تولید و صادرات از آثار مهم تدوین استاندارد ملی برای كالاهای وطنی است.
وی تجدید نظر و بروز رسانی استانداردهای ملی و حذف آیین نامه های دست و پا گیر را از اولویت های سال جدید بیان و اضافه كرد: در راستای شتاب بخشی به تولید و صادرات این موارد را مورد توجه قرار داده ایم.
بر اساس آخرین آمار 660 واحد صنعتی و خدماتی تحت پوشش استاندارد استان همدان قرار دارند كه در این صنایع 880 كالای مشمول استاندارد اجباری تولید می شود.
7527/2090