مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: دیوان سالاری و بوروكراسی اداری مهمترین چالش پیش روی سرمایه گذاران و تولید كنندگان در خراسان رضوی است و باید این نوع تفكر كه دولت بخواهد به صورت كامل در همه جا حضور داشته باشد تغییر كند.

علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی شركتهای دانش بنیان و كسب و كارهای حوزه فناوری اطلاعات خراسان رضوی افزود: شایسته است كه شركتهای دانش بنیان، نرم افزاری تولید كنند تا سرمایه گذاران استان گرفتار بوروكراسی اداری نشوند.
وی ادامه داد: آن گاه كه سرمایه گذاران از بوروكراسی اداری فاصله بگیرند به طور قطع رونق اقتصادی ایجاد می شود و شركتهای دانش بنیان با شیوه های نوین می توانند به رونق و تولید این كشور كمك كنند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید گفت: این نامگذاری با هدف ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این كشور صورت گرفته است و خراسان رضوی با حذف برخی محدودیتهای اداری باید بتواند شعار امسال را محقق كند و این كار تنها با همدلی و همراهی همه دستگاهها محقق می شود.
رزم حسینی افزود: فناوریهای نوین در عرصه تولید و اشتغال سبب كاهش وقت و زمان در راستای تولید خواهد شد و با توجه به قابلیتهای خوبی كه در تمام زمینه های اقتصادی در خراسان رضوی وجود دارد این امر می تواند توسط شركتهای دانش بنیان محقق شود.
وی ادامه داد: طی روزهای آینده در خراسان رضوی همایشی توسط شركتهای دانش بنیان با هدف توسعه اقتصادی برگزار می شود تا این شركتها بتوانند در رونق تولید هم كمك كنند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سپرده گذاری مردم در بانكهای استان گفت: پارسال 900 هزار میلیارد ریال در بانكهای استان سپرده گذاری شده است كه این مبلغ باید به سمت تولید و اشتغالزایی در استان گرایش یابد.
رزم حسینی بودجه عمرانی پارسال استان را شش هزار میلیارد ریال ذكر و بیان كرد: با این بودجه هیچ گاه به اهدافی كه مد نظر ما در حوزه اشتغال و كسب و كار است نمی رسیم لذا شركتهای دانش بنیان باید با شیوه های مدرن پولهای سرگردان را در این استان به سمت رونق تولید جهت دهند.
وی اضافه كرد: خراسان رضوی با وجود نیروهای توانمندی كه در عرصه دانش بنیان و فناوریهای نوین دارد باید الگویی موفق در اقتصاد كشور شود.
1922/7507/8005