يزد - ايرنا - رئيس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام گفت: ساماندهي و نظارت بر فعاليت باشگاه هاي بدن سازي موضوع مهمي است كه در اولويت اين فدراسيون است.

به گزارش ايرنا، ناصر پورعلي فر روز پنجشنبه در مجمع انتخاباتي هيات بدنسازي و پرورش اندام يزد افزود: هيان ها بايد در كشور در يك برنامه مدون در راستاي سالم سازي باشگاه ها اقدام كنند.
وي ادامه داد: نظارت در خصوص مصرف نكردن هرگونه مواد نيرو زا و مكمل هاي غير مجاز در سطح باشگاه ها از عمده مسائل مهمي است كه بايد مدنظر هيات ها و مسئولان قرار گيرد.
اين مسئول به اهميت مشاركت بخش خصوصي و خيران در ورود به اين ورزش و همكاري با فدراسيون و هيات ها تاكيد و آمادگي در حمايت و تقويت آنها در راستاي توسعه ورزش را اعلام كرد.
به گفته پورعلي فر، ظرفيت ها خوبي در رشته بدنسازي و پرورش اندام در كشور وجود دارد كه با برنامه ريزي، استعداديابي و جلب مشاركت همه علاقه مندان مي توان آن را توسعه داد.
وي گفت: در كشور اقبال خوبي به اين رشته در گروه هاي مختلف سني وجود دارد و از برنامه هاي فدراسيون گسترش علمي آن با همكاري هيات ها و بخش خصوصي در قالب باشگاه هاي قوي است.

**ضرورت توسعه علمي رشته بدنسازي و پرورش اندام
مديركل ورزش و جوانان استان يزد گفت: در سايه برنامه ريزي و تلاش گسترده مي توان براي توسعه اين رشته مهم و جذاب در سطح كشور اقدام هاي موثر برداشت.
مسعود شريعتي افزود: نگاه به ورزش بدنسازي در بين مردم و جامعه با فعاليت هاي فرهنگي و اطلاع رساني درست بايد تغيير كند چون اين رشته در حجيم كردن عضله ها و ماهيچه ها خلاصه نمي شود.
وي اظهار داشت: افزايش آمادگي جسماني و ساختن بدني سالم و توانمند از بخش حرفه اي آن نيز مهمتر است و بايد هدف و ملاك عمل مسئولان اين رشته قرار گيرد.
اين مسئول بيان داشت: پرورش اندام اگر به صورت علمي و صحيح صورت گيرد علاوه بر تقويت عضلات، موجب تنظيم فشار و قند خون و حتي كنترل قلب و عروق مي شود و شادابي، كنترل امراض و ارتقاي سلامت را به همراه دارد.
شريعتي همچنين به اهميت همگاني كردن اين رشته با جلب مشاركت علاقه مندان، بخش خصوصي و خيران در جامعه براي تمام افراد در سطح استان تاكيد كرد.

**بوستاني رئيس جديد هيات بدنسازي و پرورش اندام
در اين مجمع مصطفي بوستاني و كاظم صوابيه براي رياست هيات بدنسازي و پرورش اندام استان يزد نامزد بودند كه پس از راي گيري بوستاني با كسب 12 راي از 17 آراي ماخوذه به عنوان سكاندار جديد اين هيات انتخاب شد.
استان يزد با يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت بر اساس آمار سال 1395 داراي 48 هيات ورزشي و 65 هزار ورزشكار زير پوشش بيمه است.
هيات بدنسازي و پرورش اندام در تمام شهرستان هاي استان فعال است.
7536/ 6197