تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵

پكن- ايرنا- بارش شديد باران و وقوع سيل در دو روز گذشته در چين به مرگ دست‌كم 10 نفر در شهر شنژن در جنوب اين كشور منجر شد.

به گزارش ايرنا از تلويزيون دولتي چين، مقامات اين كشور روز شنبه اعلام كردند جستجو براي يافتن يك نفر ديگر كه مفقود شده است نيز ادامه دارد.
بارش شديد باران از پنجشنبه شب در مناطق جنوبي چين باعث ايجاد طوفان و سيل و همچنين آبگرفتگي معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها شد به طوري در بسياري از بخش هاي اين منطقه مانند لوخو و فوتيان خسارت زيادي به روستائيان و كشاورزان وارد شده است.
داده هاي اداره هواشناسي شنزن نشان داد كه ميانگين بارندگي در سه ساعت اول شب پنجشنبه در منطقه لوخو به 65 ميلي متر رسيده است.
مردم نواحي جنوبي چين هرساله به دليل نزديكي به آبهاي آزاد در ماه هاي مه، ژوئن و ژوئيه (ارديبهشت تا مرداد) تجربه باران هاي سيل آسا و سيلاب را همراه با خسارات جاني و مالي دارند.
شديدترين بلاياي طبيعي چند دهه گذشته، جاري شدن سيل در نواحي جنوبي چين در سال 1998 ميلادي است كه نزديك به چهار هزار نفر كشته شدند.
سال گذشته نيز بر اثر جاري شدن سيل و رانش زمين در مناطق مختلف چين صدها نفر جان خود را از دست دادند.
در سال 2014 هم بر اثر بارش باران هاي شديد و وقوع توفان «سوليك» در استان «سيچوان» اين كشور كه منجر به رانش زمين نيز شد، حدود ۳۰۰ نفر كشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخريب شد.
توفان «يوساگي» نيز در همين سال در جنوب چين حداقل ۲۵ كشته بر جاي گذاشت و باعث بروز اختلال شديد در سيستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.
**آساق**1904**