تبریز – ایرنا – ركورددار جهانی جابجایی تریلر 12 هزار و 270 كیلوگرمی با بیان اینكه به دنبال ثبت ركوردهای جهانی بیشتر هستم، گفت: در حركت بعدی قصد دارم یك هواپیمای سنگین تر از ركورد فعلی خودم را جابجا كنم.

گیتی موسوی روز یكشنبه با حضور در دفتر ایرنا افزود: ورزش را به شكل آماتور از سن هفت سالگی و به شكل حرفه ای از دوره دبیرستان در رشته های دو و میدانی و آمادگی جسمانی آغاز كردم و بعد از وقفه ای 15 ساله كه از میادین ورزش حرفه ای دور بودم، از پنج سال پیش در رشته بدنسازی و پرورش اندام به صورت حرفه ای مشغول هستم و قبل از ركورد زنی، چندین بار ماشین های سواری سبك از قبیل پاترول را جابجا كرده بودم.
وی در پاسخ به این سوال كه قبل از ركوردزنی در جابجایی «كشنده تریلر» در كدام رشته ورزشی مقام كسب كرده اید، اظهار داشت: قبل از ركورد نی صرفا بیشتر برای خودم تمرین می كردم و فقط در مسابقات باشگاهی پاورلیفتینگ آذربایجان شرقی شركت كردم و توانستم مدال طلای این مسابقات را كسب كنم.
قوی ترین بانوی جهان همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا تا به حال در مسابقات كشوری شركت كرده اید، گفت: متاسفانه در كشورمان مسابقات قدرتی در بخش بانوان برگزار نمی شود؛ امیدوارم با فراهم شدن شرایط حضور بانوان در این نوع مسابقات، بتوانیم از توان و قابلیت ورزشكاران خانم در میادین این نوع مسابقات بهره ببریم.
بانوی ركورددار تبریزی با اشاره به اینكه بعضی از حركت های این گونه ركوردزنی ها به تمرین آیتم های خاص نیاز ندارد، عنوان كرد: اطلاع از قدرت بدنی خود ورزشكار عامل اصلی تصمیم به انجام برنامه های ركورد زنی مثل كشیدن خودرو و امثال آن است و جرات و جسارت نیز عوامل دیگر دخیل هستند.
وی یادآوری كرد: به رغم اطلاع از روال فیلمبرداری از ثبت ركورد، 6 ماه قبل صرفا برای تمرین و تست توان شخصی خودم، اقدام به جابجایی تریلر 12 هزار و 270 هزار كیلویی كردم و دوستان با دوربین موبایل فیلمبرداری كردند، كه این عمل از نظر ناظران بین المللی ثبت گینس، قابل قبول نبوده است.
موسوی در پاسخ به این سوال كه رقیب شما در این آیتم با چه وزنی و از كدام كشور بود، اضافه كرد: آخرین ركورد ثبت شده در گینس در سال 2011 میلادی توسط یك خانم استرالیایی بود كه موفق به كشیدن تریلر 11هزار و 350 كیلو گرمی شد و من برای شكستن این ركورد باید جسمی با وزن حداقل بیشتر از 100 كیلوگرم نسبت به تریلر جابجا شده توسط این خانم را می كشیدم كه خوشبختانه در دومین حركت خودم و با رعایت شرایط ثبت ركورد در كتاب گینس، موفق شدم تریلری به وزن 12 تن و 270 كیلوگرم را به مسافت 30 متر بكشم.
وی با بیان اینكه همیشه مسابقات قویترین مردان ایران و جهان را كه انگیزه مضاعفی به من می دهند، دنبال می كنم، اظهار كرد: این حركت نمادین بود و من به عنوان نماینده بانوان ایران نشان دادم كه یك مادر ورزشكار می تواند حتی در سن 40 سالگی قوی باشد و ركورددار گینس شود.
وی در پاسخ به این سوال كه ركوردش برای ثبت در گینس چه فرآیندی را باید طی كند، تشریح كرد: این نوع ثبت ها در كشورهای خارجی به راحتی انجام می گیرد، اما متاسفانه بدلیل تحریم كشور عزیزمان، باید برای ثبت نهایی ركوردم هزینه ای نزدیك به یك میلیارد ریال پرداخت شود كه منتظر هستیم مسوولان استانی و كشوری با پرداخت این هزینه بنده را در این امر یاری كنند، زیرا ثبت ركورد در كتاب گینس افتخاری به نام ایران است و من حتی به ثبت نام كشورم بدون ذكر نام خودم در این زمینه در گینس راضی هستم و اگر منابع مالی فراهم شود، فرآیند ثبت هشت ماه طول می كشد.
قوی ترین بانوی جهان درباره نگرش مسولان ورزشی استان به رویداد ورزشی كشیدن تریلر سنگین توسط او نیز گفت: جا دارد كه از آقای نیك رزم، رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام و بخصوص آقای بهتاج، مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تشكر كنم كه قول هایی در زمینه ثبت ركورد به بنده داده اند و قرار است در روز های آتی نشستی باهم داشته باشیم تا شرایط را برای این منظور فراهم كنیم.
وی در ارتباط با برنامه های پیش روی خود نیز گفت: با هماهنگی های انجام شده با مشاور ایرانیان برای ثبت ركورد در گینس و مدیر برنامه های بین المللی خودم ، قرار شده است ابتدا تمام توان خودم را برای ثبت نهایی ركوردم بگذارم و حداقل در این مدت 6 ماه ریكاوری داشته باشم و بعدا با هماهنگی او و با اطلاع از دیگر ركوردهای جهانی كه توسط بانوان خارجی بدست آمده، با توجه به توان بدنی و قدرتی ام بتوانم ركورد جهانی تازه ای ثبت كنم.
وی ادامه داد: خیلی مشتاق هستم كه در حركت بعدی خودم بتوانم یك هواپیمای سنگین تر را بكشم ولی همان طور كه قبلا گفتم باید ابتدا تكلیف ثبت ركورد فعلی ام مشخص شود تا با انگیزه بیشتری به دنبال اهداف بعدی باشم.
موسوی در مورد اینكه در حاشیه ركوردزنی تان گفتید می خواهم مدافع حرم باشم، نیز توضیح داد: از آنجا كه جامعه ما اسلامی بوده و همیشه در هر مكان و زمانی گفتم كه كنیز ائمه معصومین هستم، حتی زمان استارتم برای ركوردزنی از نام مقدس حضرت ابوالفضل (ع) كمك جستم و با لطف و كمك آن حضرت موفق به ركورد زنی شدم و معتقد هستم كه دفاع از حرم مبارك ائمه (ع) آرزوی قلبی و عشق دیرینه ما مسلمانان می باشد.
وی در پاسخ این سوال كه عكس العمل مسوولان ورزشی آذربایجان شرقی قبل و بعد از ركورد زنی شما چه بود، گفت: حركت اولم كه 6 ماه قبل انجام گرفت، بدون هماهنگی و صرفا به عنوان تمرین انجام گرفت و از طریق شبكه های مجازی آن را پخش كردم و اكثر مسوولان ركوردزنی بنده را باور نداشتند، ولی با مشورت بعضی دوستان در حركت دوم خودم كه باز از طریق شبكه های مجازی بود، اعلام كردم كه قصد ثبت ركورد دارم كه بعد از موفقیت، مسوولان ورزشی استان ضمن تبریك، گلایه مند بودند كه چرا به طور رسمی از آنها دعوت نكرده ام تا شرایط را برای انجام هر چه زودتر این امر فراهم كنند كه باز از مسوولان ورزشی آذربایجان شرقی كمال تشكر را دارم.
وی در مورد روز مسابقه و شرایط موجود ركوردزنی نیز اظهار داشت: من بدلیل محجبه بودن و استفاده از تسمه باید چندین لباس را روی هم بر تن می كردم كه این شرایط كار را برایم دشوار می كرد؛ همچنین بدلیل نداشتن كفش مخصوص از كفش ورزش كشتی استفاده كردم كه با بارش نم نم باران و گل آلود و لیز شدن مسیر بر دشواری این ركورد زنی تاثیر دو چندان گذاشت؛ من حتی در این حركت از كپسول اكسیژن هم استفاده نكردم و تنها با حمایت و امیدی كه خانواده به من می دادند و همچنین كمك خدا و ائمه (ع) توانستم به این موفقیت دست یابم.
قوی ترین بانوی جهان ادامه داد: در مورد مكان ركورد زنی هم باید بگویم كه با هماهنگی مدیر برنامه های خودم در شهر تبریز با استفاده از تریلر و فضای در اختیار یك شركت حمل و نقل به این موفقیت دست یافتم كه جا دارد از همگی تشكر كنم.
وی در پاسخ به این سوال كه از مسوولان ورزشی آذربایجان شرقی، چه انتظاری دارید، گفت: انتظار دارم شرایطی را فراهم كنند تا همه شهروندان در هر رده سنی و با هر جنسیتی بتوانند بطور سالم به ورزش روی بیاورند تا جامعه ای شاداب و به دور از بیماری داشته باشیم، همچنین حمایت همه جانبه در مورد ثبت ركوردم داشته باشند.
وی درباره تاثیرات ركوردزنی اش در قشر بانوان نیز یادآوری كرد: از بازخوردهایی كه از سوی اطرافیان و بخصوص خانم ها می رسد، می بینم كه انگیزه مضاعف در بین بانوان بوجود آمده و آنان از اینكه یكی از بین خودشان توانسته ركورد جهانی را بشكند، احساس اعتماد به نفس و خوشحالی می كنند.
موسوی در پاسخ به این سوال كه به عنوان یك ركورددار جهانی چه آرزویی دارید، گفت: معتقد هستم خانم ها باید بتوانند در یك سالن ورزشی به راحتی و به دور از مزاحمت های شهری به امر ورزش مشغول باشند؛ آرزو دارم كه به كمك مسوولان و یا بخش خصوصی یك باشگاه ورزشی دایر كنم تا بانوان علاقه مند به ورزش از این فضا استفاده كنند تا شاید روزی از بین این علاقه مندان، ركورددار جهانی دیگری كشف شود و همچنین دوست دارم نام این باشگاه ورزشی را به افتخار تیم محبوبم، 'تراكتورسازی' نامگداری كنم.
گیتی موسوی فروردین ماه امسال موفق شد در حضور مشاور ایرانیان برای گینس و جمعی از شهروندان تبریزی با كشیدن تریلر 12هزار و 270 كیلوگرمی، ركورد قوی ترین زن جهان را از استرالیا بشكند.
9853/518