اروميه – ايرنا – فرماندار شوط گفت: با احداث و بهره برداري از پروژه هاي بهداشتي و درماني جديد، سرانه بهداشتي اين شهرستان به 2.5 برابر افزايش يافت.

به گزارش ايرنا، حسن عبدالهي اصل روز يكشنبه در آيين تكريم و معارفه مدير شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان، اظهار داشت: خدمات دولت در حوزه سلامت اين شهرستان بسيار چشمگير است و مردم منطقه از بركت هاي آن بهره مند هستند.
وي اضافه كرد: مركز جامع سلامت شهري و روستايي شوط با يكهزار و218 مترمربع زيربنا، پايگاه سلامت شهري شوط با 275 مترمربع زيربنا و پروژه كلينيك تخصصي اين شهر با 760 مترمربع زيربنا تنها بخشي از زيرساخت هاي احداثي طي سال هاي اخير در اين شهرستان است.
وي ادامه داد: مركز جامع سلامت شهر مرگنلر با هزار مترمربع زيربنا، مركز جامع سلامت روستاي مخور با 700 مترمربع زيربنا، مركز جامع سلامت روستاي تازه كند و پايگاه فوريت هاي پزشكي شهر «يولاگلدي» نيز از ديگر طرح هاي مهم دولت تدبير و اميد در اين شهرستان به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، در اين آيين دكتر رضا قرباني به عنوان مدير جديد شبكه بهداشت و درمان شوط معرفي و از خدمات دكتر محمدرضا مينايي تجليل شد.
شهرستان شوط در شمال آذربايجان غربي و در محدوده منطقه آزاد تجاري - صنعتي ماكو قرار دارد و در به فاصله 257 كيلومتر از مركز استان واقع شده است.
اين شهرستان از طرف شمال به شهرستان هاي ماكو و پلدشت، از غرب به شهرستان چالدران، از جنوب به چايپاره و از شرق به شهرستان پلدشت محدود شده و با 931 كيلومترمربع مساحت، كوچكترين شهرستان آذربايجان غربي محسوب مي شود.
شهرستان شوط مطابق آمار سرشماري سال 1395، داراي 55 هزار و 682 نفر جمعيت است كه اين تعداد برابر 71/1 درصد كل جمعيت استان را شامل شده و چهاردهمين شهرستان از هفده شهرستان استان از نظر جمعيتي است.
شهرستان شوط طي سال 1386 به مركزيت شهر شوط از شهرستان ماكو جدا شد و طبق سرشماري سال 1390 اين شهرستان داراي 2 بخش مركزي و قره قويون، چهار دهستان و 2 شهر شوط و مرگنلر و 70 روستاست.
7132/3072