تهران- ایرنا- نظرسنجی گروه افكارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نشان می دهد كه حدود نیمی از ارتباط كاربران شبكه‌های اجتماعی با دوستان و آشنایان با استفاده از اینستاگرام انجام می شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، این نظرسنجی كه بهمن 1397 در كل كشور در خصوص عضویت در شبكه‌های اجتماعی و به صورت تلفنی انجام شده، نشان می ‌دهد، بیش از نیمی از پاسخگویان (54.1 درصد) ارتباط با دوستان و آشنایان را از موارد استفاده از اینستاگرام عنوان كرده‌اند. بعد از آن، تماشای كلیپ‌ها (40.9 درصد)، پیگیری اخبار ( 31.2 درصد)، از دیگر موارد استفاده اینستاگرام مطرح شده است.
بر اساس این نظرسنجی، تلگرام با 60.3 درصد، در صدر و پس از آن اینستاگرام با 39.3 درصد و واتس‌اپ با 27.8 درصد بیشترین میزان عضویت در میان پاسخگویان را به خود اختصاص داده‌اند. در بین پیام‌رسان‌های داخلی نیز عضویت در پیام­‌رسان سروش 7.7 درصد بوده است.
بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی گروه افكارسنجی، همچنین 43.2 درصد از پاسخگویان گفته‌ اند صفحه هنرمندان (بازیگران و خواننده‌­ها) را در اینستاگرام دنبال می كنند. دنبال كردن صفحه اینستاگرام ورزشكاران با حدود 23 درصد، شخصیت‌های علمی با 11.3 درصد، در رده­ های بعدی پیگیری پاسخگویان قرار دارد.
در خصوص جذابیت دیگر قابلیت های اینستاگرام؛ استوری گذاشتن با 33.7 درصد، لایك كردن و كامنت گذاشتن زیر پست دیگران (32.4 درصد) و به اشتراك گذاشتن عكس، فیلم یا متن (پست گذاشتن) با 30.8 درصد از جمله سه قابلیت جذاب و پرطرفدار اینستاگرام در بین پاسخگویان است.
همچنین اكثریت پاسخگویان (75.3درصد) گفته‌ اند صفحه شخصی اینستاگرام شان محدودیت دارد. در مقابل 34.7 درصد صفحه ‌شان در اینستاگرام عمومی است.
64.4 درصد پاسخگویانی نیز كه عضو اینستاگرام هستند پست هایی كه در صفحه شخصی اینستاگرام خود می گذارند با موضوع عكس و رویدادهای شخصی و خانوادگی است.
برپایه نظرسنجی گروه افكارسنجی پژوهشگاه، شهروندان ایرانی برای پیگیری اخبار (شامل ورزشی، حوادث، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین‌الملل) بیشتر به رادیو و تلویزیون ایران مراجعه می‌كنند، و بعد از آن شبكه‌های اجتماعی به عنوان منبع كسب خبر قرار دارند. اخبار اقتصادی (40.4درصد) و اخبار سیاسی (39.4 درصد) نیز مهم‌ترین موضوعات خبری نزد افكار عمومی ایرانیان در شرایط كنونی است.
فراهنگ**9012**3009