تهران- ايرنا- معاون توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور گفت: در راستاي اجراي طرح حمايت هاي اجتماعي و روانشناسي موسوم به محب، 230 تيم به مناطق سيل زده كشور اعزام شدند كه در هر يك از تيم‌ها، يك روانشناس، يك مشاور و يك مددكار اجتماعي فعاليت دارد.

به گزارش ايرنا از سازمان بهزيستي كشور، مجيد رضازاده روز يكشنبه با اعلام اين مطلب افزود: اهداف كلي اين طرح حفظ، توسعه و ارتقاي سلامت روان افراد و اجتماع، تاب‌آوري و پيشگيري از عوارض روان شناختي پس از بلاياي طبيعي است كه در آن از مشاركت فراگير داوطلبان و ظرفيت‌هاي سازمان‌هاي مردم نهاد بهره مند هستيم و سرعت و فوريت در اولويت كاري قرار دارد.
وي با اشاره به ابعاد وقوع سيل در كشور افزود: در طرح محب 720 نفر در قالب 239 تيم به 13 استان سيل زده كشور از جمله خوزستان، كرمانشاه، مازندران، فارس، لرستان، چهارمحال و بختياري اعزام شدند.
معاون توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي ادامه داد: در اين طرح رفع نيازهاي اوليه فيزيولوژيكي مانند آب، غذا، اسكان با توجه به مأموريت ذاتي سازمان، تأمين نيازهاي اوليه اجتماعي افراد، توزيع بروشور، پمفلت آموزشي و محتواي آموزشي در راستاي ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي و رواني اجتماعي، ارزيابي اوليه روان شناختي، شناخت گروه‌هاي آسيب پذير و گروه‌هاي هدف سازمان و ايجاد فضاهاي دوستدار كودك در دستور كار قرار گرفته است.
رضازاده يادآور شد: طرح محب در دو مرحله به مرحله اجرا درآمده است و ارائه مداخلات رواني اجتماعي مبتني بر نيازهاي افراد حادثه ديده، غربالگري روان شناختي جمعيت متأثر از حادثه، ارائه مداخلات فوري، آموزش‌هاي عمومي و تخصصي فردي و اجتماعي از جمله اقدامات صورت گرفته در دومين گام از اجراي طرح محب در مناطق سيل زده كشور بوده است.
اجتمام*9185*1193