تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

تهران - ايرنا- مديرعامل هلدينگ خليج فارس گفت: سهام سه مجتمع پتروشيمي نوري،بندر امام خميني و بوعلي امسال در بورس عرضه خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از شركت ملي صنايع پتروشيمي، جعفرربيعي، مديرعامل هلدينگ خليج فارس درباره ميزان توليد اين شركت در سال گذشته گفت: آمارهاي نهايي در حال جمع بندي است اما 95 درصد از ظرفيت توليدي برنامه ريزي شده در سال گذشته محقق شده است و با بهره برداري از پروژه‌هايي مانند پتروشيمي ايلام، پتروشيمي لردگان و پالايشگاه بيد بلند 2 ميزان توليد نسبت به سال گذشته افزايش خواهد داشت.
وي افزود: طرح جمع آوري گازهاي مشعل مناطق نفت‌خيز جنوب يكي از مهمترين پروژه‌هاي بالادستي نفت است كه در هلدينگ خليج فارس تعريف شده است. اقدامات اوليه اين پروژه در سال گذشته آغاز شده است و بعد از بهره‌برداري، گازهاي فلر مناطق نفت‌خيز جنوب جمع آوري شده و به پالايشگاه بيد بلند 2 منتقل مي‌شود و بعد از تصفيه و جداسازي به عنوان خوراك پتروشيمي هاي پايين دست مصرف مي شود.
ربيعي در مورد برنامه‌هاي اين مجموعه در سال 98 گفت: سهام سه پتروشيمي نوري، بندرامام خميني و پتروشيمي بوعلي طبق قولي كه داده شده سال جاري در صورت فراهم شدن شرايط در بورس عرضه خواهد شد. ساز و كار شفافيت مالي پتروشيمي نوري نيز مراحل نهايي را طي مي كند و زمان عرضه اين سهام به سازمان بورس بستگي دارد.
مدير عامل شركت صنايع پتروشيمي خليج فارس در مورد طرح پتروشيمي همت كه طرح جمع‌آوري گازهاي فلر درعسلويه است، گفت: اين طرح هنوز زنده و در حال پيگيري است اما جزو پروژه‌هاي اولويت دار سال جاري نيست.
اقتصام**4018**2022