تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

ارومیه - ایرنا - مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: «سیامند رحمان» قهرمان وزنه برداری معلولان جهان و پارالمپیك از ناحیه «لوزه» تحت عمل جراحی قرار گرفت و اكنون در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه بستری است.

عبدالله چمن گلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه این قهرمان ملی پوش روز گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفت، افزود: وضعیت عمومی «رحمان» رو به بهبود است و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می شود.
وی ابراز امیدواری كرد كه این قهرمان ملی با كسب سلامت كامل جسمانی بار دیگر در میادین بین المللی برای ایران اسلامی افتخارآفرینی كند.
به گزارش ایرنا، سیامند رحمان با مهار وزنه 280 كیلوگرمی در رقابت های وزنه برداری آزاد قهرمانی در ژاپن به مدال طلا دست یافت.
مهرماه سال گذشته این وزنه بردار سنگین وزن دسته به اضافه 107 كیلوگرم مدال طلای بازی های آسیایی 2018 جاكارتای اندونزی را بر گردن آویخت.
این قهرمان اشنویه ای در نخستین حركت وزنه 273 كیلوگرمی را مهار كرد، در دومین حركت نیز وزنه 293 كیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش ركورد آسیا و بازی های پاراآسیایی كه در اختیار خودش بود را بشكند.
«رحمان» برای سومین حركت وزنه 295 را انتخاب كرد كه با مهار این وزنه بار دیگر ركورد آسیا و بازی های پاراآسیایی را ارتقا داد.
قویترین مرد معلول جهان در پارالمپیك 2016 ریودوژانیروی برزیل نیز ركورد 310 كیلوگرم را به ثبت رساند و این بار قصد دارد با صلاح دید و تصمیم كادر فنی ركورد جدیدی را در پارالمپیك 2020 توكیوی ژاپن به ثبت برساند.
سیامند رحمان متولد 1367 و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است كه در سال 1387 برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه ‌برداری معلولان دعوت شد.
3072/7156