تهران- ايرنا- جشنواره صدف با حمايت ستاد فرهنگسازي اقتصاد دانش بنيان معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري و براي تجميع فرصت‌هاي كارآموزي در شركت هاي فناور، دانش بنيان و استارت‌آپ برگزار مي شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، جشنواره كارآموزي صدف با حمايت ستاد فرهنگسازي اقتصاد دانش بنيان معاونت علمي و فناوري و توسط موسسه دانشكار با حضور بيش از 300 شركت فناور، دانش بنيان و استارتاپ در چهاراستان تهران، البرز، اصفهان و يزد از25 ارديبهشت تا 5 خرداد برگزار مي شود.
بيش از300 شركت آمادگي خود را براي حضور در اين جشنواره و تعريف فرصت‌هاي كارآموزي اعلام كرده‌اند.
دانشجويان و فارغ‌التحصيلاني كه مايل به گذراندن دوره كارآموزي (رسمي يا غير رسمي) براي كسب تجربه و مهارت هستند، مي‌توانند پس از تكميل رزومه، انجام آزمون‌هاي شخصيت‌شناسي و مشاهده فيلم‌هاي آموزشي ويژه براي موفقيت در مصاحبه‌هاي شغلي و كارآموزي، در بازه زماني مشخص شده براي اين فرصت‌ها رزومه‌ي خود را ارسال كنند.
ثبت نام كارفرمايان (20 فروردين تا 15 ارديبهشت)، ثبت فرصت‌هاي كارآموزي (20 فروردين تا 20 ارديبهشت)، نمايش فرصت‌هاي كارآموزي براي دانشجويان و فارغ التحصيلان (20 ارديبهشت)، آغاز جشنواره و امكان ارسال رزومه براي شركت‌ها (25 ارديبهشت تا 5 خرداد)، بررسي رزومه‌ها توسط شركت‌ها (25 ارديبهشت تا 15 خرداد) و شروع كارآموزي افراد تائيد شده (از اواخر تير ماه) به ترتيب از جمله مراحل اجراي اين جشنواره است.
كارآموزي، مي‌تواند راه‌حلي مناسب براي توانمندسازي دانشجويان و كسب تجربه آن‌ها باشد. با توجه به اين‌كه پروژه‌هاي كارآموزي متناسب با نياز روز صنعت و بسيار كاربردي تعريف مي‌شوند، در آينده‌اي نزديك مي‌تواند نيروهايي جوان، باانگيزه و توانمند در زمينه‎هاي مورد نياز صنعت را پرورش دهد. در واقع كارآموزي مي‌تواند گامي در جهت تحول نظام آموزشي و تزريق نيروي انساني جوان و با انگيزه به صنعت باشد.
در همين راستا و براي حضور تعداد بيشتري از شركت‌ها در جشنواره كارآموزي صدف، كمپيني با عنوان هر شركت يك كارآموز راه اندازي شده است. اين كمپين با توجه به اين اطلاعات آماري دقيق درباره‌ تعداد بالاي افراد بيكار فارغ‌التحصيل و از سوي ديگر تعداد بالاي شركت‌هاي فعال در كشور به اين نكته اشاره دارد كه اگر سالانه هر شركت حداقل يك كارآموز جذب كرده و بستر توانمندسازي او را فراهم كند، در آينده نزديك شاهد اتفاقي بزرگ در صنعت با تزريق نيروي انساني جوان خواهيم بود.
علمي ** 9340**1485