تهران- ايرنا- به دنبال اقدامات و تصميمات نخست وزير نيوزيلند بعد از حمله تروريستي كرايست چرچ، هم اكنون محبوبيت وي به بالاترين ميزان در داخل و خارج اين كشور رسيده است.

به گزارش روز سه شنبه رويترز، به دنبال حمله تروريستي اخير به مسلمانان در شهر كرايست چرچ نيوزيلند و كشته شدن بيش از 50 نمازگزار در اين حمله، «جاسيندا آردرن» نخست وزير نيوزيلند اقدامات مناسب و سنجيده‌اي از جمله حمايت از تغيير قانون حمل سلاح گرم در كشور انجام داده است.
بر اساس نظرسنجي اخير شبكه خبري يك نيوزيلند، 51 درصد از پاسخ دهندگان اعلام كردند كه «جاسيندا آردرن» نخست وزير محبوبشان است؛ اين آمار هفت درصد بالاتر از ميزان مقبوليت وي در نظرسنجي است كه در ماه فوريه سال جاري ميلادي به انجام رسيده بود.
اين اولين نظرسنجي سياسي بعد از كشته شدن 50 مسلمان در حمله تروريستي كرايست چرچ نيوزيلند است.
به دنبال انتشار نتيجه نظرسنجي، جاسيندا آردرن در مصاحبه با شبكه خبري گفت، «تمام چيزي كه مي‌دانم آن است كه من وظيفه خود را انجام داده‌ام».
بر اساس اين گزارش، در كنار تصويب اصلاح حمل قانون حمل سلاح، حضور شخص نخست وزير با سركردن روسري در ميان خانواده‌هاي داغ ديده بسيار در افزايش محبوبيت وي نقش داشته است.
در پي حمله تروريستي ماه گذشته به مسجد «النور» و مسجدي ديگر در محله «لينوود» شهر كرايست‌چرچ نيوزيلند حين اقامه نماز جمعه، 50 نفر كشته و ده‌ها نفر ديگر زخمي شدند.
نخست وزير نيوزيلند بلافاصله پس از اين حمله، قول داد كه قوانين حمله سلاح در اين كشور را اصلاح كند.
سازمان ملل متحد در اين خصوص تصريح كرد كه حمله به 2 مسجد در نيوزيلند اسلام هراسانه، تروريستي و نژادپرستانه بوده است.
آساق**9473**1663**