ساری - ایرنا - فرماندهی پلیس راه مازندران اعلام كرد كه محور كندوان برای فردا چهارشنبه ، جمعه و یكشنبه و جاده هراز برای روز یكشنبه یك اردیبهشت همزمان با نیمه شعبان یكطرفه خواهد شد.

یكشنبه یك اردیبهشت مصادف است با سالروز ولادت حضرت قائم (ع) كه تعطیل رسمی است.
پلیس راه استان مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن استان و افزایش ورود مسافران در هر ایام تعطیل، برای تخلیه بار ترافیكی محور های استان بخصوص محورهای مواصلاتی با پایتخت كشور كه بیشتر مسافر نیز از استان تهران است، اقدام به یكطرفه كردن جاده می كند.
سرهنگ علیرضا قدمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محدودیت های ترافیكی در محورهای اصلی مازندران به پایتخت از ساعت 12 روز چهارشنبه آغاز و پایان روز یكشنبه یكم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
وی بیان كرد: جاده كندوان از ساعت 14 عصر روز چهارشنبه از چالوس به سمت كرج بسته و از ساعت 17 تا 24 همان روز از كرج به سمت چالوس یكطرفه خواهد بود.
فرمانده پلیس راه مازندران همچنین ادامه داد: تردد در كندوان از ساعت 14 روز جمعه 30 فروردین از كرج به سمت چالوس بسته و از ساعت 14 تا 24همان روز از مرزن آباد به سمت كرج یكطرفه می شود.
به گفته او برای روز یكشنبه مصادف با نیمه شعبان نیز تردد در جاده كندوان از ساعت 14 به سمت چالوس ممنوع و از ساعت 14 از چالوس به سمت كرج یكطرفه خواهد بود.
قدمی اظهار كرد : در محور هراز، تردد تمامی كامیون و كامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 ظهر چهارشنبه تا 24 همان روز ممنوع است.
وی همچنین افزود: تردد این وسایل نقلیه برای روزهای پنجشنبه تا جمعه از ساعت 6 صبح تا 12 شب و روز شنبه از ساعت 6 صبح تا 12شب و روز یكشنبه از 6 صبح تا پایان روز در محور هراز ممنوع است.
قدمی گفت: محور هراز از ساعت 14 روز یكشنبه از رودهن به سمت آمل بسته می شود و از ساعت 16 از محدوده آب اسك به سمت تهران یكطرفه خواهد شد.
فرمانده پلیس راه مازندران اعلام كرد: تردد تریلرها از محور سوادكوه نیز برای روز چهارشنبه از 12 ظهر تا 12 شب از جنوب به شمال و روز یكشنبه از ساعت 8 صبح تا پایان روز از شمال به جنوب ممنوع است.
وی خاطر نشان كرد: با توجه به این كه هفته پیش رو همراه با تعطیلات اعیاد شعبانیه است ، حجم بار تردد و ترافیكی افزایش می یابد.
قدمی از رانندگان و مسافران خواست كه در تردد از محور های استان بخصوص هنگام ترافیك ، صبر و بردباری داشته باشند و به هشدارهای نیروهای راهور توجه كنند .
هم اكنون تردد در محور های مواصلاتی مازندران به پایتخت كشور و به 2 استان شرقی و غربی ، روان و میزان تردد كم است .
مازندران دارای بیش از 10 هزار و 400 كیلومتر جاده اصلی و فرعی است كه از این میزان حدود سه هزار كیلومتر آن محورهای مواصلاتی به استان های همجوار است.
9919/1899