گناباد- ايرنا- امام جمعه گناباد گفت: فرهنگ سازي از اركان مهم تحقق رونق توليد در جامعه است و بايد احساس مسئوليت عمومي نسبت به اين مساله در جامعه افزايش يابد.

حجت الاسلام حسن صادقي نسب روز سه شنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي گناباد نامگذاري امسال به عنوان سال رونق توليد توسط رهبر معظم انقلاب را يادآور شد و گفت: اشتغال و كارآفريني به عنوان مهمترين دغدغه جامعه نيازمند تحقق رونق توليد است.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي گناباد گفت: حل مشكل بيكاري و ايجاد اشتغال و كارآفريني بدون توجه به رونق توليد و رفع موانع توليد و توسعه محقق نمي شود و فرهنگ سازي نسبت به اين مساله بايد محور مهم فعاليتهاي فرهنگي در سال كنوني قرار گيرد.
صادقي نسب افزود:همه مسئولان ذيربط بايد نسبت به رفع تنگناهاي توليد كنندگان و سهولت بخشيدن به فعاليتهاي آنها احساس مسئوليت بيشتري كنند چون بدون رونق توليد نمي توان به اهداف رونق اقتصادي دست يافت.
فرماندار گناباد هم در اين نشست گفت: توسعه و رونق اقتصادي بدون رونق توليد و حمايت از توليد كنندگان محقق نمي شود و رونق توليد نيز به هم افزايي همه بخشهاي دولتي و خصوصي و استفاده از توان و ظرفيتهاي منطقه اي در مسير حمايت از كالاي ايراني نيازمند است.
حامد قرباني افزود: بايد ضرورت حمايت از كالاي ايراني و رونق توليد به عنوان يك ارزش در جامعه ترويج و از همه ظرفيتهاي فرهنگي و اجتماعي براي تحقق آن استفاده شود.
وي نقش شوراي فرهنگ عمومي در هم افزايي و اجماع فرهنگي در جامعه براي تحقق حمايت از كالاي ايراني و رونق توليد را بسيار مهم دانست و ادامه داد: بايد اين موضوع، محور اصلي فعاليتهاي اين شورا قرار گيرد.
شهرستان 89 هزار نفري گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
1922/2095