تهران- ایرنا- مدیركل حراست سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت هیچ گونه بازاریابی تلفنی نداشته و تماس‌های تلفنی با محتوای صدور كارت هوشمند یا بیمه تكمیلی سلامت، كلاهبرداری بوده و به هیچ عنوان مورد تایید سازمان بیمه سلامت نیست.

محمد منتقمی راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره تماس تلفنی برخی شركت ها با مردم و پیشنهاد ارائه كارت بیمه افزود: خدمات سازمان بیمه سلامت در كل كشور از طریق دفاتر پیشخوان ارائه می شود و هیچ گونه تماس تلفنی برای ارائه خدمت با بیمه شدگان یا سایر افراد برقرار نمی شود. در نتیجه با شركت هایی كه از عنوان بیمه سلامت سوءاستفاده كرده و با مردم تماس تلفنی برقرار می كنند، از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی می شود.
وی بیان كرد: بیمه سلامت یك بیمه پایه است و بیمه تكمیلی ندارد. بیمه آتیه سازان حافظ هم با وجود اینكه زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت محسوب می شود، به صورت مستقل فعالیت می كند.
منتقمی راد افزود: بیمه شدگان می توانند همه سوالات و مشكلات خود را با شماره تماس 1666 مطرح كرده و پاسخ بگیرند. همچنین هرگونه تماس از طرف این شركت ها را نیز به سامانه 1666 اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود. روزهای دوشنبه هر هفته نیز مدیران سازمان در تهران و شهرستان ها از طریق همین سامانه تلفنی پاسخ گوی سوالات مردم هستند.
مدیركل حراست سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: ارائه خدمت به محرومان و آحاد جامعه یكی از شاخص های مورد توجه سازمان بیمه سلامت است، اما برخی افراد و شركت های سودجو، از اعتماد مردم سوءاستفاده كرده و حتی در برخی موارد مردم را تهدید به ابطال دفترچه بیمه آنها می كنند كه یكی از مصادیق اخاذی است. سازمان بیمه سلامت برای استمرار اعتماد بیمه شدگان، با این كلاهبرداری‌ها برخورد می‌كند.
اجتمام*9482*1834