ياسوج- ايرنا- كارشناس اداره كل هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد گفت: فردا پنجشنبه با گذر امواج كم دامنه ناپايدار ، ناپايداري هايي به صورت بارش باران، در نقاط مستعد تگرگ، گاهي رگبار پراكنده همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شديد ، در اين استان پيش بيني مي شود.

ولي بهره مند روز چهارشنبه در اين باره در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بررسي نقشه ها و مدل هاي هواشناسي بيانگر جو نسبتأ پايدار در امروز چهارشنبه و همچنين در برخي ساعات افزايش ابر و وزش باد خواهد بود.
وي افزود: روزهاي پنجشنبه تا اواخر روز جمعه ناپايداري هايي به صورت بارش باران، در نقاط مستعد تگرگ، گاهي رگبار پراكنده همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شديد در اين استان وجود خواهد داشت.
بهره مند بيان كرد: ظرف 24 ساعت گذشته گرمترين و سردترين نقاط كهگيلويه و بويراحمد درجه سانتي گراد به ترتيب ليكك با دماي 30.4 و ياسوج با دماي 4.3 درجه سانتي گراد بوده اند.
دفتر مطالعات پايه منابع آب ايران كهگيلويه و بويراحمد را در سال زراعي 97و 98 از نظر ميانگين بارندگي استان ها در رتبه دوم پربارش ترين ها اعلام كرده است.
سال هايي كه كمتر از ميانگين بلند مدت در منطقه اي باران ببارد را خشكسالي و بيشتر از اين ميانگين را ترسالي مي خوانند.
كهگيلويه و بويراحمد با مساحتي حدود 16 هزار و 249 كيلومترمربع، سرزميني مرتفع و كوهستاني با اقليم سردسيري و گرمسيري در جنوب غربي ايران قرار دارد.
اين استان يك درصد مساحت كشور را در اختيار دارد.
9868/1662