مهاباد - ايرنا - فرمانده انتظامي مياندوآب گفت: سامانه پليس يار همراه با امكان ثبت و ارسال تخلفات راهنمايي و رانندگي به صورت هوشمند در اين شهرستان راه اندازي شد.

سرهنگ حسن شيخ نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به قابليت هاي اين سامانه اظهار داشت: اين سامانه كه كاربر آن ماموران راهنمايي و رانندگي هستند، امكان ثبت و ارسال تخلفات راهنمايي و رانندگي را به صورت برخط فراهم كرده است كه پس از 30 ثانيه با ارسال پيامك راننده را از نوع تخلف به همراه ارسال شناسه قبض و شناسه پرداخت مطلع مي سازد.
وي افزود: از قابليت هاي ديگر سامانه مذكور اين است كه با وارد كردن شماره پلاك خودرو استعلام هاي مربوط به خودرو را از سامانه اجراييات از جمله استعلام ريز تخلفات، وجود دستور قضايي براي خودرو و نيز اعتبار بيمه نامه و معاينه فني خودرو را نشان مي دهد.
وي بيان كرد: همچنين با وارد كردن شماره گواهينامه راننده خاطي، استعلام هاي مربوط به گواهينامه از جمله ميزان نمرات منفي ثبت شده را نشان مي دهد كه ماموران راهور مي توانند برحسب دستورالعمل بر روي گواهينامه اعمال قانون كنند.
سرهنگ‌ شيخ نژاد با بيان اينكه حذف خطاي كاربران از ديگر ويژگي هاي اين سامانه است، گفت: رانندگان در سطح شهر براي جلوگيري از تخلف رانندگي، قوانين مربوط به راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند و از توقف در مكان هاي توقف ممنوع، پارك دوبله و سد معبر خودداري كنند تا مشمول جريمه نشوند.
وي افزود: همچنين رانندگاني كه خودرو خريداري كرده اند در اولين فرصت نسبت به تعويض پلاك آن اقدام كنند، چون امكان دارد سامانه پيامكي گوشي هاي همراه آنان فعال نباشد و در حين جريمه پيامك به فروشنده ارسال شود و وي نيز خريدار را مطلع نسازد و در اين صورت ممكن است خلافي خودرو به بيش از 10 ميليون ريال برسد بر اثر بالا بودن خلافي، خودرو توقيف شود.
به گزارش ايرنا مقابله با سرقت، مقابله با كالاي قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاري ها و بد اخلاقي هاي اجتماعي و كاهش تصادف ها از اولويت هاي پنج گانه نيروي انتظامي در آذربايجان غربي اعلام شده است.
مياندوآب بزرگترين شهرستان جنوبي آذربايجان غربي به شمار مي رود.
9871/6185/7129