یزد - ایرنا - نماینده مردم یزد و اشكذر در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه های گروهی نقش مهمی در فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و نظارت بر امور دارند و باید مسائل و مشكلات را صادقانه و شفاف به مسئولان منتقل كنند.

به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل موسوی بیوكی شامگاه پنجشنبه در جمع تعدادی از اعضای خانه مطبوعات از فعالیت های انجام شده توسط خبرنگاران قدردانی كرد و افزود: رسانه های گروهی با تهیه و انعكاس اخبار و گزارش ها نقش مهمی در توسعه دارند.
وی ادامه داد: حضور فعال رسانه های گروهی در جامعه و ارائه نظرهای سازنده می تواند نظام و مدیران اجرایی را بیش از گذشته در انجام هرچه بهتر وظایف در خدمت به مردم یاری دهد.
این نماینده مجلس به اهمیت جلب مشاركت مردم و بخش خصوصی در برنامه ها و فعالیت های مختلف در جامعه در كنار طرح های دولت تاكید كرد و این موضوع را در استان خیلی ضروری دانست.
موسوی بیوكی بیان داشت: اگر زمینه برای حضور هرچه فعال تر بخش خصوصی و خیران در انجام طرح های مورد نیاز فراهم شود به نفع مردم و آینده نظام جمهوری اسلامی است.
وی به اهمیت برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی و بیان ثمره نظام در یزد در 40 سال گذشته توسط رسانه های گروهی تاكید كرد و تداوم برنامه ها را خواستار شد.

**نقش رسانه ها در توسعه
همچنین مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: فعالان رسانه های گروهی نقش مهمی در توسعه همه جانبه و متوازن استان در ابعاد مختلف دارند و باید از ظرفیت های موجود بهره گرفت.
مجید جوادیان زاده افزود: خبرنگاران و مطبوعات در بخش های مختلف، نماینده افكار عمومی هستند و با انعكاس دقیق و صادقانه مسائل مسئولان را در انجام وظایف كمك می كنند.
این مسئول به فعالیت های سال گذشته خانه مطبوعات در برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات محلی و همچنین حضور فعال در چند نمایشگاه اشاره و از اقدام های انجام شده قدردانی كرد.
جوادیان زاده همچنین به اهمیت برگزاری برنامه دورهمی هفتگی و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای اعضا و سایر علاقه مندان در استان توسط خانه مطبوعات تاكید كرد.

** ضرورت فعالیت رسانه ها در انعكاس فعالیت های ورزشی
همچنین مدیركل ورزش و جوانان یزد گفت: رسانه های گروهی نقش مهمی در انعكاس فعالیت های گسترده حوزه ورزش و جوانان و همچنین برنامه تشكل های مردم نهاد دارند.
مسعود شریعتی افزود: به رغم فعالیت های خوب و گسترده ای كه در حوزه ورزش با حضور و همراهی قهرمانان و فعالان این بخش صورت گرفته هنوز جای كار در اطلاع رسانی بیشتر است.
این مسئول به فعالیت 48 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در رشته های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی خبر داد كه روزهای آینده 2 تشكل جدید به این تعداد اضافه می شود.
شریعتی از رسانه های گروهی و خانه مطبوعات، ارتباط قوی تر با اداره های ورزش و جوانان و هیات های ورزشی زیر پوشش در استان برای پوشش اخبار آنها را خواستار شد.

** عضویت 121 نفر در خانه مطبوعات
مدیرخانه مطبوعات استان یزد گفت: هم اكنون 121 خبرنگار و فعالان رسانه ای استان طبق مقررات عضو این تشكل صنفی هستند و در فعالیت های مختلف مشاركت دارند.
فرزاد فیضی افزود: بهره گیری از ظرفیت تمام اعضا و عموم فعالان عرصه مهم رسانه های گروهی و مشاركت در برنامه های مختلف جزو ماموریت های ماست.
در این دورهمی تعدادی از حاضران به اهمیت همكاری مسئولان با خبرنگاران و خانه مطبوعات، تامین هزینه های مورد نیاز و برگزاری جلسه های پرسش و پاسخ با حضور مدیران تاكید كردند.
فعالیت پنجمین دوره هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد از دهم خرداد 1396 و پس از برگزاری انتخابات این تشكل صنفی غیردولتی همزمان با دیگر استانها به صورت اینترنتی در سامانه خانه مطبوعات به نشانی www.khanehmatbooat.ir آغاز شد.
7536/ 2047/