مهاباد - ايرنا - مسوول مديريت بحران مهاباد گفت: سيل اخير 36 ميليارد و 200 ميلون ريال به تاسيسات زيربنايي در بخش هاي مختلف آب، برق، راه، مساكن و محصولات كشاورزي اين شهرستان خسارت وارد كرد.

آزاد عبدالله پوري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بر اساس برآوردهاي كارشناسان بر اثر سيلاب و طغيان رودخانه ها امسال 14 ميليارد ريال به بخش معابر و راه هاي روستايي مهاباد خسارت وارد شده است.
وي ادامه داد: سيلاب هفت ميليارد ريال نيز به مساكن روستايي مهاباد، 14 ميليارد و 400 ميليون ريال به بخش كشاورزي اين شهرستان خسارت وارد كرده كه شامل آبگرفتگي در 262 هكتار از مزارع كشاورزي است.
وي بيان كرد: در اين مدت بيش از 100 ميليون ريال خسارت به بخش آب شرب روستايي وارد شده است كه شامل تخريب پمپ آب، خط انتقال و پر شدن چاه است.
عبدالله پوري اظهار داشت: 700 ميليون ريال خسارت نيز به تاسيسات برق واقع در مسيرهاي روستايي برآورد شده است.
به گزارش ايرنا، بارش هاي شديد از روزهاي پاياني سال گذشته تا روزهاي اخير موجب وقوع سيل در 24 استان كشور شد به طوري كه در موج اول بارش ها، استان هاي گلستان و مازندران درگير پديده سيل شد و در مراحل بعد نيز استان هاي واقع در غرب و جنوب غرب كشور گرفتار شد.
هنوز احتمال وقوع سيل به علت تداوم بارش ها در برخي نقاط كشور وجود دارد و دستگاه هاي مسوول با مديريت مخازن سدهاي كشور و تخليه روستاها و شهرهاي پايين دست سدها در حال مديريت بحران و به حداقل رساندن خسارت اين پديده هستند.
192 روستا در مهاباد با جمعيت بالغ بر 70 هزار نفر در 2 بخش مركزي و خليفان وجود دارد.
9903/6185/2093