تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵

تهران- ایرنا- تیم فوتبال الاهلی عربستان موفق شد با برتری برابر پرسپولیس انتقام شكست بازی رفت را از شاگردان برانكو بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در شروع دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال پرسپولیس ایران كه در این بازی تیم میهمان محسوب می شد، از ساعت 20 در ورزشگاه مكتوم بن راشد آل مكتوم شهر دبی برابر تیم الاهلی عربستان قرار گرفت.
این مسابقه در شرایطی برگزار شد كه شاگردان برانكو دیدار رفت را با پیروزی 2 بر یك پشت سر گذاشته بودند.
قضاوت این دیدار به عهده ما نینی چینی بود و كاو یی و شی ژانگ هم وی را در امر قضاوت همراهی می كردند.
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (كاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، كمال كامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (70 امید عالیشاه) ، مهدی ترابی (70 محمد امین اسدی ) ، بشار رسن ( 60 سروش رفیعی ) ، سیامك نعمتی و علی علیپور بازیكنان پرسپولیس در این بازی بودند.
محمد العویس، سعید المولد، محمد الفتیل، سانتوس، حسین عبدالغنی، دیاز، نوح الموسی، سلمان موشر، عبدالرحمن غریب (73 تاسیر الجاسم)، جانینی (82 تارمین) ، عمر السومه هم یازده بازیكن اصلی الاهلی را برای این مسابقه تشكیل دادند.
در دقیقه 5 شوت بشار رسن از زاویه بسته راهی به دروازه الاهلی پیدا نكرد. در دقیقه 8 این مسابقه روی حركت در عمق مهدی ترابی و پاس در عرض سیامك نعمتی شوت سنگینی را به سمت دروازه الاهلی شلیك كرد كه این ضربه با برخورد به مدافع الاهلی به كرنر رفت.
در دقیقه 25 بازیكن الاهلی پشت محوطه جریمه بر روی بشار رسن مرتكب خطا شد كه شوت مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی به بالای دروازه رفت.
در دقیقه 30 الاهلی روی یك ضد حمله صاحب موقعیت تك به تك شد كه در این میان علیرضا بیرانوند روی بازیكن حریف مرتكب خطای پنالتی شد. عمر السوما مهاجم نامدار سوریه ای این ضربه پنالتی را به گل تبدیل كرد.
در دقیقه 34 هم سلمان المبشر روی یك ضد حمله پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد كه ضربه راه دور این بازیكن راهی به دروازه بیرانوند نداشت.
علیرضا بیرانوند، سیامك نعمتی و بشار رسن هم بازیكنانی بودند كه در نیمه اول با مصدومیت های جزیی مواجه شدند و پس از چند دقیقه به بازی بازگشتند.
همچنین چند ضد حمله پرسپولیس هم به خاطر هماهنگ نبودن و تعلل مهاجمان در زدن ضربه از بین رفت.
در نهایت نیمه نخست این دیدار با شكست یك بر صفر شاگردان برانكو همراه شد.
در دقیقه 73 سیامك نعمتی شوت سنگینی را روانه دروازه الاهلی كرد كه دروازه بان الاهلی به زیبایی ضربه زیبایی نعمتی را از زیر طاق دروازه به بیرون كشید.
در دقیقه 47 شوت علی علیپور از كنار دروازه الاهلی به بیرون رفت.
همچنین علی علیپور هم در اواسط نیمه دوم از داور مسابقه كارت زرد دریافت كرد تا به جمع بازیكنان تك اخطاره پرسپولیس اضافه شود.
در دقیقه 49 باز هم ضربه علیپور را دروازه بان الاهلی راهی كرنر كرد.
یك دقیقه بعد الاهلی پشت محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شد كه ضربه اول را بازیكن الاهلی به دیوار دفاعی كوبید و در برگشت شوت محكم و سركش سوما را بیرانوند به زیبایی راهی كرنر كرد.
در دقیقه 50 شجاع خلیل زاده روی بازیكن الاهلی مرتكب خطا شد و با دریافت كارت زرد از مانینگ داور چینی بازی بعدی سرخپوشان را از دست داد.
در دقیقه 59 جرج تاوارز روی یك حركت انفرادی عمقی صاحب موقعیت شد كه مدافعان پرسپولیس اجازه رسیدن توپ به دروازه را به این بازیكن ندادند.
در دقیقه 61 روی حركت انفرادی و زیبای شیری و پاس در عرض این بازیكن وی نوراللهی را صاحب یك موقعیت كرد كه توپ روی پای شماره هشت سرخپوشان ننشست تا این موقعیت هم به هدر برود.
در دقیقه 84 هم مهدی شیری پشت محوطه جریمه به الاهلی یك ضربه ایستگاهی داد كه عمرالسوما به زیبایی این توپ را وارد دروازه بیرانوند كرد تا اختلاف بیشتر از قبل شود.
در دقیقه 92 پرسپولیس از پشت محوطه جریمه الاهلی روی حركت زیبای سروش رفیعی صاحب یك ضربه ایستگاهی شد. سانتر سروش رفیعی را شجاع خلیل زاده با ضربه سر زیبا وارد دروازه عویس كرد تا اختلاف به حد اقل برسد اما زمان كافی برای جبران نتیجه باقی نماند تا بازی با سه دقیقه وقت اضافه به پایان برسد.
با این نتیجه الاهلی 6 امتیازی شد و موقتا به صدر جدول صعود كرد. پرسپولیس چهار امتیازی هم قعر نشین گروه D است.
ورزشی**9463**9118**