تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

تهران- ایرنا- كارشناس سازمان هواشناسی اعلام كرد كه بارش ها در نقاط مختلف كشور تا سه روز آینده ادامه دارد اما در روز پنجشنبه این سامانه بارشی تضعیف و بارش ها به شكل پراكنده خواهد بود.

«كبری رفیعی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز ادامه بارش ها را در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، كردستان، كرمانشاه، بخش هایی از لرستان و ارتفاعات البرز در استان های البرز، تهران و سمنان شاهد هستیم كه بارش ها در مناطق سردسیر به شكل برف خواهد بود.
وی اظهار داشت: همچنین بارش ها در پاره ای از مناطق مانند شمال شرق، استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخش هایی از استان سیستان و بلوچستان به شكل رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود كه در مناطق مرتفع شمال شرق كشور بارش ها به شكل برف پیش بینی شده است.
رفیعی ادامه داد: شدت بارش ها امروز در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی خواهد بود.
وی اظهارداشت: همچنین امروز وزش باد شدید در نیمه شرقی كشور و در استان های تهران، البرز، قم، قزوین، مركزی و اصفهان پیش بینی می شود كه در مناطق شرق و جنوب شرق كشور سبب خیزش گرد و خاك خواهد شد.
كارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا ادامه بارش ها را در شمال شرق و شرق دریای خزر و بخش هایی از زاگرس مركزی داریم و روز پنجشنبه بارش ها تضعیف می شود اما بارش ها به صورت پراكنده در بخش هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، كردستان، كرمانشاه، بخش هایی از لرستان و مركزی ادامه دارد و در ارتفاعات استان تهران نیز بارش پیش بینی می شود.

** ادامه كاهش دما در كشور
وی اظهار داشت: همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان این شرایط دور از انتظار نیست و امروز نیز دریای خزر مواج و توفانی است.
رفیعی گفت: كاهش دمای 4 تا 7 درجه را همچنان تا صبح فردا در شمال غرب، غرب سواحل خزر و دامنه های جنوبی البرز و مركز كشور داریم و از صبح فردا تا صبح جمعه نیز همین روند كاهش دمای 4 تا 7 درجه برای شمال شرق و شرق كشور رخ می دهد.

** وزش باد در تهران
كارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز احتمال بارش پراكنده در تهران وجود دارد كه گاهی ابری و همراه با وزش باد شدید خواهد بود، بیشینه دمای امروز پایتخت 16 درجه بالای صفر می شود و كمینه دمای فردا صبح تهران نیز 5 درجه بالای صفر خواهد شد.
رفیعی اظهار داشت: اردبیل با دمای منفی 2 و بندرعباس با دمای 36 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط كشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی**9014**1883