محمد جواد محرابي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، يكي از شاخص هاي رشد و توسعه يافتگي را ميزان مطالعه و همچنين محل هاي عرصه مطبوعات دانست و افزود: با وجود پيگيري هاي بسيار از طريق شهرداري قم و سامان ميادين اين شهرداري، براي افزايش تعداد كيوسك هاي مطبوعات، متاسفانه تاكنون همكاري لازم در اين زمينه صورت نگرفته است.
وي ادامه داد: از نظر جانمايي در بيشتر موارد، بهترين مكان ها به كيوسك هاي تجاري براي عرضه تنقلات و فروش سيگار اختصاص مي يابد و بدترين محل ها كه كار درآن محل هيچ گونه توجيه اقتصادي ندارد به مطبوعات اختصاص داده مي شود.
معاون مطبوعات و تبليغات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم، افزود: به دليل اينكه تعرفه كرايه كيوسك هاي مطبوعاتي بسيار كمتر از تجاري است به همين دليل شهرداري تمايلي براي واگذاري اين كيوسك ها به مطبوعات ندارد و اين امر موجب شده تا در سال هاي اخير بسياري از محل هاي فروش روزنامه در اين شهر با وجود سال ها فعاليت تعطيل شوند.
محرابي، توجه بيشتر شهرداري به مسائل فرهنگي را خواستار شد و گفت: كيوسك هاي تخصيص يافته به مطبوعات به دليل جا نمايي نادرستي، از نظر اقتصادي آورده اي ندارد به همين دليل هيچ جذابتي براي فعاليت در اين كيوسك ها وجود ندارد و اين باعث شده است تا شاهد تعطيلي آنها نيز باشيم.
وي تعداد كيوسك هاي فعال موجود در قم نسبت به شاخص هاي استاندارد را بسيار كم دانست و افزود: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آمادگي صدور مجوز در اين زمينه را دارد ولي لازمه آن همكاري سازمان ميادين ميوه و ترهبار و ساماندهي مشاغل شهرداري قم براي جانمايي و نصب كيوسك است.
7404/ 6133/
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
قم - ايرنا - معاون مطبوعات و تبليغات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم، گفت: 20 كيوسك مطبوعات در قم وجود دارد كه از اين تعداد برخي نيز به دليل جانمايي نامناسب غيرفعال هستند كه اين موضوع در شان اين استان نيست.