تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

كرج - ايرنا - مدير كل آموزش و پرورش البرز اعلام كرد: يك هزار و 278 معلم در مدارس اين استان براي تجليل در هفته نكوهداشت معلم معرفي شدند.

سالار قاسمي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا از معيارهاي كيفي ، كسب رتبه هاي كشوري ، ملي و استاني در جشنواره هاي علمي ، الگوهاي برتر تدريس ،حافظان قرآن كريم ،شركت در مسابقات و داوري،خدمت در روستا ، خيرين مدرسه ساز فرهنگي و كسب رتبه هاي برتر پژوهشي در كنار ملاك هاي كشوري به عنوان شاخص هاي انتخاب معلمان برتر در استان ياد كرد.
وي با بيان اينكه دبيرخانه دائمي معلم شاخص در استان و در نواحي و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تشكيل شده است، خاطرنشان كرد: معلمان سرمايه سازان جامعه هستند كه ارتقاي شاخص‌هاي فرهنگي جامعه از مهمترين دستاوردهايي است كه به واسطه تلاش ها و مجاهدت هاي معلمين به دست مي آيد.
وي تصريح كرد: از ميان معرفي شدگان به استان پس از ارزيابي داوران تعداد 325 نفر در سطح نواحي و مناطق به عنوان معلمان برتر استاني انتخاب شدند.
وي اضافه كرد: 26 معلم نيز به عنوان معلمان شاخص استاني در البرز برگزيده شدند.
وي يادآورشد: پس از مصاحبه تخصصي و ديداري حضوري با اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم با نفرات، يك نفر به عنوان معلم شاخص كشوري انتخاب شد.
قاسمي بيان داشت: يكي از نگاه هاي مهم انتخاب معلم نمونه در اين استان را جلوه هاي ويژه معلمي و انجام فعاليت خاص با رويكردي خداپسندانه ، نحو كلاس داري ، نحو تدريس، مقبوليت ، محبوبيت معلم و مرجعيت معلم در مدرسه تشكيل داد كه معلم نمونه كشوري با اين رويكرد در استان البرز برگزيده شد.
وي برگزاري آيين متمركز استاني تجليل از معلمان و همچنين در نواحي و مناطق ، ديدار با خانواده هاي معظم شهداي فرهنگي وايثار، رونمايي از تمبر يادبود هفته معلم و كتاب، برگزاري نمايشگاه ،زنگ سپاس و حضور در مدارس ، ديدار با چهره هاي ماندگار تعليم وتربيت استان را از جمله برنامه هاي هفته نكوهداشت معلم در البرز عنوان كرد.
وي ادامه داد: انتظار مي رود با ايجاد بستر هاي لازم تمامي دستگاه ها و نهادهاي البرز هر يك به نوبه خود در راستاي تكريم و تجليل شايسته نام و شان معلمان عزيز گام هاي موثري بردارند.
استان البرز 25 هزار و 500 معلم دارد.
2819/6993