تهران – ایرنا – در پی بالا گرفتن صدای اعتراض كاركنان گوگل به نحوه رسیدگی به پرونده های آزار جنسی در محل كار، این كمپانی با راه اندازی یك پایگاه اینترنتی اختصاصی، فرآیند ثبت شكایت ها از تبعیض و آزار جنسی را برای كاركنانش تسهیل می كند.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از انگجت، «ملونی پاركر» از مدیران ارشد گوگل در نامه ای عنوان كرد كه این شركت به برخی وعده هایی كه در ماه نوامبر و در پی اعتراضات كاركنان داده بود، جامه عمل پوشانده است.
به گفته وی، این پایگاه اینترنتی جدید مسیری ساده و شفاف برای طرح نگرانی های كاركنان گوگل فراهم می كند.
پس از به پایان رسیدن دوره آزمایشی چهارماهه، این غول فعال در حوزه فناوری اطلاعات در پی گسترش برنامه فرد پشتیبان (Support Person program) است، برنامه ای كه به كارمندان اجازه می دهد تا در جریان تحقیقات در مورد تبعیض و آزار جنسی، یكی از همكاران مورد اعتماد خود را همراه داشته باشند. افزون بر این، گوگل سیاست های محل كار در مورد مسائلی از جمله آزار و تبعیض را منتشر كرده و با به اشتراك گذاشتن یك راهنما، جزئیات مربوط به فرآیند انجام تحقیقات را در اختیار كاركنان قرار داده است.
بسیاری از كاركنان گوگل از نحوه برخورد این كمپانی با آزار و تبعیض جنسی در مجموعه خود، انتقاد كرده اند تا جایی كه 20 هزار نفر از آن ها در ماه نوامبر در اقدامی اعتراضی دست از كار كشیدند. اندكی بعد، «سوندار پیچای» مدیر عامل اجرایی گوگل اعلام كرد كه این شركت با پایان دادن به داوری اجباری درباره موارد آزار جنسی در این شركت، به قربانیان اجازه می دهد تا پرونده های خود را به دادگاه ارجاع دهند.
اوایل هفته جاری، سازمان دهندگان حركت اعتراضی ماه نوامبر، گوگل را به اقدامات تلافی جویانه علیه خود متهم كردند و این طور كه به نظر می رسد، این شركت آمریكایی در تلاش است تا با عقب نشینی از مواضع پیشین خود، رضایت كاركنانش را جلب كرده و صدای اعتراض آن ها را خاموش كند.
علمی**9418**1485