اهواز - ايرنا - دبير هيات كشتي خوزستان گفت: 2 كشتي گير خوزستاني در مسابقات كشتي فرنگي قهرماني آسيا يك نشان طلا و يك برنز كسب كردند.

محمدامين كجباف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: رقابت هاي كشتي فرنگي بزرگسالان قهرماني آسيا روز شنبه با برگزاري مسابقات پنج وزن نخست در شهر شي آن چين آغاز شد و در پايان امير قاسمي منجزي در وزن 130 كيلوگرم به نشان طلا دست يافت و سامان عبدولي در وزن 63 كيلوگرم صاحب نشان برنز شد.
وي افزود: منجزي در دور اول با نتيجه 2 بر يك مورات رامونوف دارنده نشان نقره آسيا از قرقيزستان را مغلوب كرد و در دور بعد (مرحله نيمه نهايي) با نتيجه هشت بر صفر مين سئوك كيم دارنده نشان برنز جهان و بازي هاي آسيايي از كره جنوبي را از پيش رو برداشت و به ديدار پاياني راه يافت. قاسمي منجزي در ديدار پاياني مومينجان عبداله يف قهرمان بازي هاي آسيايي 2018 از ازبكستان را با نتيجه سه بر 2 شكست داد و صاحب نشان طلا شد.
دبير هيات كشتي خوزستان افزود: در وزن 63 كيلوگرم سامان عبدولي پس از استراحت در دور نخست، يوشيكي يامادا از ژاپن را با نتيجه 11 بر 2 شكست داد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. عبدولي در اين مرحله مقابل ارباتو تيو از چين با نتيجه 6 بر چهار مغلوب شد و به ديدار رده بندي رفت. كشتي گير خوزستاني در اين ديدار با نتيجه 2 بر يك كودايبرگن تورسينوف از قزاقستان را از پيش رو برداشت و صاحب نشان برنز شد.
وي با بيان اينكه پنج كشتي گير خوزستاني در اين رقابت ها حضور دارند كه همگي آنها شانس كسب نشان را دارند گفت: مهرداد مرداني، حامد تاب و سعيد عبدولي به ترتيب در اوزان 60، 67 و 82 كيلوگرم هشتم ارديبهشت به روي تشك مي روند.
به گزارش ايرنا در پايان مسابقات پنج وزن نخست تيم ايران با كسب 2 نشان طلا، و 2 برنز و با احتساب 90 امتياز در صدر قرار دارد و تيم هاي ازبكستان و قزاقستان به ترتيب با 88 و 70 امتياز در جايگاه هاي دوم و سوم حضور دارند.
9879/ 6037