سنندج - ايرنا - اولين دوره مسابقات بين المللي سازه هاي ماكاروني با حضور 50 تيم داخلي و چهار تيم خارجي در دانشگاه كردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دبير انجمن علمي عمران دانشگاه كردستان روز يكشنبه در حاشيه برگزاري اين مسابقات گفت: 50 تيم داخلي از 24 استان و چهار تيم از دانشگاه سليمانيه اقليم كردستان عراق در اين مسابقات حضور دارند.
علي رحماني اظهار داشت: 100 سازه در سه گرايش راندماني، فشاري و فرم زيبا در اين مسابقات كه به مدت دو روز برگزار مي شود، ارائه شده است.
رئيس دانشگاه كردستان هم در سخناني گفت: شناسايي دانش آموزان مستعد و حمايت و هدايت آنان در مسير تاثير گذاري در جامعه از اهداف چنين برنامه هايي است.
رحمت صادقي افزود: اين مسابقات در شناسايي استعدادهاي برتر اهميت ويژه اي دارد و مي تواند جنبه عملي نظريه هاي تئوري را عينيت ببخشد.
وي مسابقات سازه ماكاروني را داراي ويژگي هاي مختلفي از جمله هنر و زيبايي، علم و فن و نشاط دانست و يادآور شد: چنين مسابقاتي مي تواند ايده ارائه كند و با رشد خلاقيت، مفاهيم نظري را به كاربردهاي عملي تبديل كند.
صادقي يكي ديگر از ويژگي هاي اين مسابقات را تقويت روحيه كار گروهي و تيمي برشمرد و اضافه كرد: يكي از اصول موفقيت در كشورهاي پيشرفته توجه به اين جنبه است كه تلاش داريم اين روحيه را در فضاي دانشگاه تقويت كنيم.
دانشگاه كردستان بيش از 10 هزار دانشجو در 30 رشته دكتري، 104 رشته كارشناسي ارشد و 52 رشته كارشناسي مشغول به تحصيل دارد، اين دانشگاه همچنين داراي 385 عضو هيات علمي است.
9937/9102