تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

سنندج- ايرنا- دبير شوراي برنامه ريزي مدارس ديني اهل سنت كشور گفت: 17 هزار طلبه اهل سنت ساماندهي و از آموزش هاي مدارس علميه كشور بهره مند شده اند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام كاظم لطفيان روز يكشنبه در همايش تجليل از اساتيد برتر علوم ديني اهل سنت كردستان اظهار داشت: اين تعداد طلبه زير نظر بيش از سه هزار مدرس ديني اهل سنت آموزش مي بينند.
وي با اشاره به اينكه وضعيت كنوني مدارس، طلبه ها و مدرسين ديني اهل سنت به نسبت گذشته در شرايط مطلوبي قرار دارد گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي به مسائل و مشكلات فعالان حوزه ديني اهل تسنن بسيار بيشتر از اهل تشيع توجه داشته است.
لطفيان همچنين با بيان اينكه حوزه و مدارس علميه بايد پرچمدار اسلام انقلابي باشد، اضافه كرد: اسلام انقلابي با چهار شاخصه حركت عقلاني، تشخيص به موقع عنصر عزت و ذلت، دشمن شناسي عميق و سوق عواطف جامعه به سوي عشق به رسول الله بهترين راه براي تشخيص حق از باطل است.
وي با بيان اينكه در شرايط كنوني روحانيون بايد پيشگام حوادث حوزه اجتماعي باشند افزود: براي تحقق اين امر روحانيون و مدرسان بايد سه مرحله خودسازي، جامعه سازي و تمدن سازي را دنبال كنند.

** 143 مدرس ديني اهل سنت در كردستان مشغول خدمت رساني هستند
مدير مركز بزرگ اسلامي غرب كشور نيز گفت: در اين استان 143 مدرس ديني اهل سنت تحت پوشش مركز بزرگ تبليغات اسلامي مشغول خدمت رساني و تدريس در سطوح مختلف هستند.
محمد منتظري با اشاره به اينكه شهرستان هاي كامياران، دهگلان، بانه و سروآباد در سطوح بالا كمبود مدرس دارند اظهار داشت: با كمك مديران و مسئولان بايد اين كمبود هرچه سريعتر رفع شود.
وي با بيان اينكه اين استان داراي يك هزارو 463 طلبه اهل سنت تحت پوشش مركز بزرگ است، اضافه كرد: يك هزارو 49 نفر از اين طلبه ها مرد و 414 نفر ديگر زن هستند.
منتظري با اشاره به اينكه مريوان با 319 طلبه مرد و 104 طلبه زن داراي بيشترين طلبه در سطح استان است، تاكيد كرد: كامياران در اين زمينه بدون طلبه بوده و در اين راستا نيازمند تلاش براي جذب است.
وي با اشاره به نبود روحاني در 70 مسجد از مساجد كامياران گفت: در تلاش براي جذب روحاني براي اين مساجد هستيم.
مدير كل مركز بزرگ و تبليغات اسلامي كردستان افزود: از جمله اقدامات مهم اين مركز مي توان به تلاش براي بهره گيري از اساتيد توانمند، فراهم كردن بستر مناسب براي تربيت طلاب و ماموستا، صدور گواهينامه و مدرك آموزشي، تنظيم منابع درسي نظام واحد هشت ساله با مشورت اساتيد بزرگ استان، برگزاري آزمون هاي داخلي و ساماندهي مدارس مطابق با نيازهاي روز، اشاره كرد.
7349 / 3034