تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

جيرفت - ايرنا - رئيس شوراي تامين شهرستان جيرفت از صلح و سازش بين 2 طايفه در اين شهرستان خبر داد و گفت: نزاع و درگيري بين 2 طايفه در جيرفت با وساطت بزرگان و ريش سفيدان به صلح و سازش ختم شد.

ابوذر عطا پور وزيري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با ميانجيگري ريش سفيدان و بزرگان روستاي درياچه از توابع بخش مركزي جيرفت، بين 2 طايفه صلح و سازش برقرار شد تا ديگر بار، فرهنگ بخشش و احترام به بزرگتر در جامعه ترويج پيدا كند.
وي تصريح كرد: نزاع چند جوان از طوايف سنجري و رئيسي كه موجب بروز كينه و دشمني ميان اين 2 طايفه شده بود با وساطت بزرگان، به دوستي تبديل شد.
سرپرست فرمانداري جيرفت گفت: وجود اختلاف در جامعه نتيجه اي جز خسارت و نقصان ندارد بنابراين گذشت و صلح بهترين نعمت براي انجام خدمت و كسب رضايت پروردگار است.
وي عفو و گذشت را شاخصه مهم دين مقدس اسلام برشمرد و افزود: صلح و سازش يك عبادت بزرگ است و موجب بقاء جامعه مي شود و اميدوارم كه اين حركت خداپسندانه الگويي براي حل مشكلات و رفع همه دشمني ها در جامعه شود.
شهرستان جيرفت با 308 هزار نفر جمعيت از پنج بخش مركزي، اسماعيلي، ساردوئيه، جبالبارز و اسفندقه تشكيل شده و در فاصله 230 كيلومتري جنوب كرمان واقع است.
3029/7450/7429