اروميه- ايرنا- عضو هيات مديره شركت ملي پست ايران با اشاره به تغيير استراتژي اين شركت با هدف تنوع بخشيدن به بازار و خدمات، گفت: برنامه نوين كسب و كار اين شركت با همين رويكرد طراحي شده و به تصويب وزارت ارتباطات رسيده است.

«عليرضا زرگوش» روز يكشنبه در جمع روسا و كارشناسان پست آذربايجان غربي افزود: اين برنامه استراتژيك با عرضه خدمات نوين و اجراي سرويس هاي جديد طي هفته هاي آينده ابلاغ مي شود و به مرحله اجرا در مي آيد.
وي با تاكيد بر اينكه شركت ملي پست مكلف به انجام خدمات در همه نقاط كشور است، اضافه كرد: اين شركت از جمله نهادهاي اثرگذار و نقش آفرين در توسعه عدالت اجتماعي بوده و پل ارتباطي مردم با دستگاه ها و مردم با مردم است.
وي بيان كرد: همه همكاران بايد آمادگي حضور در عرصه كسب و كارهاي مبتني بر IT و ICT را داشته باشند زيرا رويكرد ارسال مرسولات در دنيا از نامه به بسته و امانت تغيير يافته است و در آينده نيز بيشترين پست ها در حوزه الكترونيك و فناوري خواهد بود.
عضو هيات مديره شركت ملي پست ايران همچنين بر كاهش زمان قبول تا توزيع مرسولات پستي در اين شركت تاكيد كرد و گفت: اين امر از راهبردهاي اصلي شركت به شمار مي رود و اقدامات زيرساختي لازم آن در حال تكميل است.
«زرگوش» افزود: با توجه به ظرفيت موجود در اين استان، امكان چندبرابر شدن حجم مرسولات در آذربايجان غربي ميسر است و اميدواريم برنامه ريزي هايي در اين خصوص صورت گيرد.
مديركل پست آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با اشاره به جابجايي 11.3 ميليون مرسوله پستي در آذربايجان غربي طي سال گذشته بيان كرد: اين تعداد رشد 10 درصدي نسبت به سال 1396 داشت.
«مجيد فرخي» با ارائه گزارشي از وضعيت استان گفت: با وجود كاهش ترافيك شبكه در سرويس هاي باجه اي، سرويس هاي سفارشي، پيشتاز و ويژه استان افزايش چشم گيري داشته و اين افزايش با تلاش همه همكاران در بخش هاي مختلف پستي استان حاصل شده است.
وي ادامه داد: در فروردين امسال نيز حدود 800 هزار مرسوله پستي در آذربايجان غربي جابجا شد كه در اين حوزه شاهد كاهش 11 درصدي نسبت به فروردين سال گذشته بوديم.
وي افزود: برنامه ريزي اساسي در راستاي توسعه سرويس هاي قراردادي در پست آذربايجان غربي انجام شده تا بتوانيم علاوه بر جلب رضايت مشتريان، زمينه سرعت بخشيدن به خدمات را نيز فراهم كنيم.
مديركل پست آذربايجان غربي ادامه داد: برقراري خط مستقيم تهران – اروميه يكي از اقدامات اساسي در اين راستا بود كه توانستيم علاوه بر بهبود زمان ورود مرسولات به استان، در ارائه خدمات به روز به شهروندان به ويژه در اروميه موثر باشيم.
فرخي گفت: ايجاد خط مستقيم پستي اروميه – مهاباد، انتقال تجهيزات مربوط به ثبت نام كارت ملي هوشمند به دفاتر IT و ICT روستايي، اجراي طرح GNAF و به بار نشستن طرح كد پستي 10 رقمي در همه نقاط آذربايجان غربي از جمله ديگر اقدامات شركت ملي پست در استان بوده است.
به گزارش ايرنا، سالانه افزون بر 300 ميليون مرسوله پستي در كشور جابجا مي شود كه بخش قابل توجهي از آنها را مرسولات پستي و خريدهاي اينترنتي تشكيل مي دهد.
2093/3072