اروميه - ايرنا - دبير هيات شمشيربازي آذربايجان‌غربي گفت: «هادي رضوي نيا، الهه قهرماني و هانيه خوشخواهي» سه فلوريست ملي پوش اروميه اي در رقابت هاي جايزه بزرگ كشور موفق به كسب يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز شدند.

شهريار نوبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين رقابت ها در 2 بخش مردان و زنان در سالن شهيد كلاهدوز مجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران برگزار شد.
وي با اشاره به اينكه تيم فلوره آذربايجان غربي با چهار ورزشكار عازم اين رقابت ها شده بود، بيان كرد: در بخش مردان، هادي رضوي‌ نيا در جريان اين رقابت ها با پيروزي مقابل تمامي حريفان موفق به كسب مقام قهرماني و مدال طلا شد.
وي ادامه داد: در بخش بانوان الهه قهرماني شمشيرباز با سابقه استان و كشور در ديدار فينال با قبول شكست مقابل سروناز مرتضوي از تهران، عنوان نايب قهرماني و مدال نقره را به خود اختصاص داد.
دبير هيات شمشيربازي آذربايجان‌غربي گفت: همچنين هانيه خوشخواهي شمشيرباز مستعد و نونهال اروميه اي با وجود سن كم موفق به كسب مقام سوم و مدال برنز اين مسابقات شد و به عنوان پديده مسابقات لقب گرفت.
به گزارش ايرنا، هادي رضوي نيا با 18 سال سن، دارنده مقام سوم مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا در تايلند است و با تلاش و پشتكار از چهار سال قبل به عضويت تيم ملي در آمده است.
الهه قهرماني متولد سال 1374 در شهر اروميه است؛ كسب مدال نقره انفرادي و طلاي تيمي 2011 بين المللي گرجستان، مقام ششم مسابقات آسيايي نوجوانان 2012 اندونزي، مقام سوم 2015 آسيايي امارات، شركت در مسابقات جهاني 2012 روسيه و آسيايي سنگاپور را در كارنامه ورزشي خود دارد.
هانيه خوشخواهي با 14 سال يكي از پديده هاي نوظهور شمشيربازي آذربايجان غربي و كشور است؛
وي طي سال 1393 در مسابقات شمشيربازي قهرماني زير 10 سال ايران با قاطعيت تمامي رقيبان خود را از پيش رو برداشت و موفق به كسب مدال طلاي اين مسابقات شده بود.
اين ورزشكار ملي پوش حضور در رقابت هاي جايزه بزرگ و كاپ جهاني 2017 تركيه و صعود تا مرحله يك هشتم نهايي و كسب مقام نخست كشور در مسابقات قهرماني زير 10، 12 و 14 سال ايران را در كارنامه خود دارد.
هيات شمشيربازي آذربايجان غربي يكي از هيات هاي فعال و موفق آذربايجان غربي است كه با تاسيس خانه شمشيربازي در محل ورزشگاه تختي اروميه، فعاليت چشمگيري در راستاي جذب و تربيت علاقه مندان اين رشته دارد و فعاليت خود را از سال 1382 در استان آغاز كرد.
7156/2093