مهاباد - ايرنا - مدير صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير آذربايجان غربي گفت: بر اساس برنامه پيش بيني شده امسال بيش از 20 هزار نفر از روستاييان و عشاير سرپرست خانوار در اين استان تحت پوشش خدمات اين صندوق قرار مي گيرند.

يونس معزز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اينك 87 هزار نفر از روستاييان و عشاير استان آذربايجان غربي تحت پوشش صندوق بيمه اجتماعي روستاييان هستند و از خدمات آن بهره مند مي شوند.
وي بيان كرد: علاوه بر آن 2 هزار و 700 نفر از سرپرستان خانوار روستايي از مزاياي بازنشستگي، مستمري بازماندگان و از كارافتادگي اين صندوق استفاده مي كنند.
وي اظهار داشت: از لحاظ پوشش بيمه اجتماعي جمعيت روستايي آذربايجان غربي شهرستان چايپاره بيشترين و اشنويه كمترين ميزان پوشش بيمه را به خود اختصاص داده اند.
مدير صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير آذربايجان غربي با بيان اينكه در حال حاضر 104 واحد كارگزاري اين صندوق در شهرستان ها و مناطق مختلف اين استان فعال است، ادامه داد: افراد 18 تا 50 سال ساكن در روستاها و عشاير استان با مراجعه به دفاتر كارگزاري بيمه اجتماعي روستاييان مي توانند از مزاياي اين صندوق در دوران بازنشستگي يا از كار افتادگي استفاده كنند.
معزز بيان كرد: حق بيمه روستاييان و عشاير براي عضويت در اين صندوق 2 ميليون و 700 هزار ريال است كه 70 درصد آن توسط دولت پرداخت مي شود و امكان پرداخت 30 درصد بقيه اين مبلغ نيز به صورت اقساط 2 تا 4 ماهه براي بيمه شوندگان فراهم شده است.
وي از برنامه صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير آذربايجان غربي براي بيمه كردن اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها خبر داد و گفت: به اين منظور تفاهم نامه هايي منعقد و در جلسه ستاد راهبردي توسعه روستايي و عشايري استان نيز مطرح شده است.
معزز افزود: در تكاب نيز 2 هزار و 100 سرپرست خانوار روستايي تحت پوشش بيمه اجتماعي قرار گرفته اند كه 56 نفر از آنها در حال حاضر مستمري دريافت كرده و 25 نفر نيز از مزاياي بازنشستگي بهره مند شده اند.
آذربايجان غربي داراي سه ميليون و 265 هزار نفر جمعيت است كه 34.6 درصد از آن در مناطق روستايي و 65.4 درصد در مناطق شهري سكونت دارند.
7514/6185/2093