تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

اصفهان - ایرنا - مدیر بنیاد مسكن انقلاب اسلامی شهرستان فلاورجان گفت: 30 درصد از بافت این شهرستان فرسوده است كه می توان برای مقاوم و بهسازی آن از تسهیلات بانكی استفاده كرد.

تیمور بلدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برای ارایه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی بافت فرسوده در شهرها و روستاهای این شهرستان مشكلی وجود ندارد و از صاحبان مسكن های قدیمی می خواهیم برای دریافت این تسهیلات و نوسازی خانه های خود اقدام كنند.
وی اضافه كرد: در همین ارتباط در سال های اخیر هفت هزار و 995 سهمیه به منظور ارائه تسهیلات مقاوم سازی به مسكن شهرستان فلاورجان اختصاص یافته و هفت هزار و 553 هزار معرفی نامه نیز برای دریافت تسهیلات به منظور بهسازی و بازسازی مسكن صادر شده است.
مدیر بنیاد مسكن فلاورجان ادامه داد: از این تعداد معرفی نامه، 6هزار و 695 فقره به انعقاد قرارداد منجر و 6 هزار و 192 پایان كار نیز صادر شده است.
وی با بیان اینكه بافت‌ فرسوده از معضلات توسعه مدیریت شهری به شمار می رود، گفت: وجود محله ها و خانه های قدیمی در مرحله نخست خدمات‌ رسانی را با اختلال روبه رو می كند و در گام دوم سبب افزایش خطرات برای ساكنان می شود كه این امر در زمان بروز حوادث طبیعی افزایش می یابد.
بلدی مشاركت بیشتر مردم برای دریافت تسهیلات و بهسازی بافت قدیمی و فرسوده را خواستار شد و گفت: بهسازی محیط زندگی ضمن افزایش سلامت و كاهش خطرات ناشی از سوانح، سبب ارایه بهتر انواع خدمات و توسعه زیرساخت های لازم می شود.
وی با اشاره به اهمیت ساخت معابر در بافت شهری و روستایی افزود: 434 هزار متر مربع آسفالت ریزی و هشت هزار و 400 متر مربع پیاده روسازی در سطح روستاهای شهرستان انجام گرفته است.
مدیر بنیاد مسكن فلاورجان با بیان اینكه بررسی های لازم اجرای طرح هادی در تمامی روستاهای این شهرستان انجام شده، خاطرنشان كرد: برای 56 روستای فلاورجان طرح هادی روستایی تهیه شده و از این تعداد 44 طرح هادی نیز بازنگری شده است.
طرح هادی با هدف ساماندهی معابر و محیط روستایی در سطح كشور انجام می شود و هدف آن زیبا سازی محیط روستاها و افزایش تردد گردشگران داخلی و خارجی به این روستاهاست.
بلدی اظهارداشت: بر همین اساس 58 هزار و 140 متر مكعب زیر سازی، 61 هزار و 700 متر جدول كشی و 650 متر مربع كانال سازی در قالب طرح هادی در روستاهای شهرستان انجام گرفته است.
وی به اهمیت صدور سندهای مالكیت و سیر مراحل قانونی آن گفت: در سال های اخیر نقشه برداری 53 روستا انجام، 9 هزار و 551 فقره پرونده تكمیل، 10 هزار و 100 جلد سند تحویل متقاضیان و 9 هزار و 381 فقره پاسخگویی به استعلام های دستگاه های اجرایی انجام شده است.
شهرستان فلاورجان با مساحتی بالغ بر 319 كیلومتر مربع با 249 هزار نفر جمعیت در 10 كیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
این شهرستان دارای هشت شهر به نام ‌های زازران، فلاورجان، قهدریجان، كلیشاد و سودرجان، پیربكران، بهاران، ایمانشهر و شهر ابریشم و ۶۰ روستاست.
6022/ 6020